Gå til innhold

allergisk reaksjon

Anbefalte innlegg

Gjest hva er best?
Skrevet

Jeg skrev et innlegg igår om at jeg har brukt en deodorant jeg ikke har tålt. Dette har resultert i en skikkelig ille eksem under armene. Det er ekstremt tørt, og veldig veldig rødt.. nesten blodrødt.

Jeg var på apoteket idag og fikk en krem som heter Mildison Lipid, som er en mildere versjon av hydrocortison. Jeg kjøpte også med en aloe vera gele.

Jeg har prøvd begge idag og har ikke sett noen umiddelbare resultater enda, men jeg må kanskje gi det litt tid. Problemet er at jeg vet ikke om jeg bør satse på mildison salven eller heller bare bruke aloe vera. Er redd at hvis jeg smører på med begge deler så vil virkningen bli mindre. Jeg skal på ferie om to dager så jeg får ikke gått til legen med eksemen og får derfor ikke noe reseptbelagt krem.

Skrevet

Veeel...Jeg reagerer selv allergisk mot Aloe Vera, så for meg hadde valget vært enkelt. Hadde nok satsa på kortisonen, jeg. Og så ville jeg neppe ha miksa noe annet inni skolemedisinen før jeg hadde forsøkt den ei stund.

Det er slitsomme greier, så du får ha lykke til!

Skrevet

Jeg ville valgt Mildisonen hvis jeg var deg. Vet at mange sverger til aloe vera, men det er også mange som ikke tåler den. Men det kan jo være at det vil ta noen dager før du merker effekt av Mildisonen. Uansett, håper du kommer deg snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...