Gå til innhold

Neseoperasjon gikk galt - saksøke?

Anbefalte innlegg

Gjest allcatsaregrey

Hei.------------------------------------------------------------------------------------ I 2002 opererte jeg meg ved Colloseum-klinikken i Oslo, jeg hadde tidligere sendt dem en e-mail hvor jeg forklarte historien om min nese. Jeg hadde i 2000 blitt operert ved det offentlige etter en betydelig nesefraktur, men var ikke helt fornøyd med denne operasjon da jeg følte at nesen kunne gjøres mer lik min "gamle" nese. --Jeg har forresten alltid hadd forståelse for at nesen min aldri kunne bli helt 100 % perfekt.-- Uansett, jeg ble oppringt av Collosuem-klinikken etter sendte e-mail og kom i kontakt med en lege med navn X, han var utrolig positiv og forklarte at dette skulle bli SÅ fantastisk bra! Han kommenterte også at nesen min var lite attraktiv(hadde sendt dem bilder over mail) og skjeiv, noe jeg selvsagt var helt enig i! Jeg var 19 år gammel på dette tidpunktet. Jeg fikk ikke høre noe om risiko eller om at annengangs operasjoner var veldig vanskelig, jeg fikk faktisk ikke høre noe annet enn hvor bra dette skulle bli! Jeg fikk lånt meg 24 000 kroner og reiste ned til Oslo med skyhøye forhåpninger, flybillettene kostet meg 5000 kroner(bor i nord-norge). Jeg ble operert og da plastret kom av ble jeg meget skuffet, nesen hadde blitt litt mindre men min skjeve midtskillevegg hadde ikke blitt rettet på, dessuten fikk jeg en kant på ca 1/2 cm hvor legen hadde gått inn(under nesetipp). Dette fortalte han meg mest sannsynligvis var hevelse, og denne ville etterhvert gå bort, men hvis det vedvarte kunne han fjerne denne kanten med laser ved en senere anledning. ----------------------------------------------------------------------------------------- Månedene gikk og jeg ble bare mer og mer misfornøyd med nesens tilstand, den var fortsatt skjev(pga midtskillevegg) og kanten/arret ble ikke noe mindre. Det virket som om brusk lå helt galt (derfor det ble en så betydelig kant?). Jeg var også plaget med rennende nese. I det hele tatt, nesens form var lite bra. Jeg snakket med lege X og etter mye frem og tilbake ble det ny operasjon, det hadde da gått 6mnd. Jeg måtte punge ut med ny flyreise. Da jeg entret kontoret hans ble jeg mått av en sur og lite imøtekommende lege X. "Jeg hadde for store forventninger, og nesen var jo helt snor-rett!!" . Han visste ikke hvordan han kunne gjøre nesen min bedre! Han fortalte meg også at 2.gangsoperasjoner var FORFERDELIG vanskelige og at jeg hadde nesten en umulig nese. Han gav skyld på lege som hadde operert meg før. Jeg prøvde forklare ham at midtskillevegg lå i spenn og en rettelse av denne ville nok gjøre nesen bedre. Men nei. Legen kom frem til at han skulle transplantere/implantere brusk fra øret mitt til nesen(noe jeg syntes var helt merkelig). Jeg kunne ikke si så mye imot, inngrepet ble gjort i et hast. Ei uke senere skulle jeg ta av plasteret og jeg ble helt sjokkert. Nesen hadde blitt skjevere, og brusken han hadde implantert hadde lagt seg som en meget stygg kant. Nesen var også blitt rød, noe den har vært siden(også plaget med hudormer og stygg lukt fra nese som renner i munn). Husker at sykepleieren som tok av plaster sa til meg at jeg burde operere meg på ny, og om hun skulle ta seg en prat med legen(han var på ferie da). Jeg var helt i sjokk. Da jeg kom hjem til tanta mi(som bor i Oslo), la jeg med ned og gråt i flere timer. Jeg ble meget deprimert. ---------------------------------------------------------------------------------------- Jeg prøvde kontakte lege igjen men han hadde svartelistet meg, jeg skrev sikkert 3 brev, men ingen av dem ble svart. Jeg var på dette tispunktet 20 år gammel. Ca 1 år senere kontaktet jeg han igjen og vi hadde en større diskusjon på telefon. Han ba meg komme til Oslo slik at vi kunne ta en prat og se hva vi kunne gjøre med nesen min. Nye 5000 kr i flybiletter og tur til Oslo! Jeg trodde faktisk jeg skulle bli operert på ny av en av klinikkens bedre leger, men da jeg kom inn på kontoret ble jeg igjen møtt av en lettere psykotisk lege. Han sa at jeg hadde en sykelig forhold til min nese(no shit etter at du hadde maltraktert og sykeliggjort den ja!!), og gav meg en leksjon om mine tvangstanker! jeg var ikke høy i hatten og klarte ikke si så veldg mye imot, jeg var helt på gråten. Han sa at han kunne refundere tilbake halvparten av beløpet; altså 12 000 kroner. Jeg forlot kontoret gråtkvalt på ny. Jeg kontaktet en klinikk som har en av verdens beste plastikk-kirurger omgående, og hadde en fantastisk dialog med lege Y. Han lovde meg en ny og bedre nese. Han fortalte meg også at nesen tilstand ikke var noe å skryte av(For å si det mildt). Og at jobben som hadde blitt gjort var latterlig. Jeg ble operert 8 mnd senere, og resultatet ble veldig bra. Nå har det gått 5 år, og jeg vil veldig gjerne gjøre noe med denne saken. Jeg har truet lege x med saksøkelse og da ville han plutselig betalte tilbake 24 000 kronene jeg betalte for operasjon. Men jeg ba om 35 000 kroner(det operasjon hos Lege Y kostet). Dette godtok han ikke og trakk tilbake sitt bud på å refundere 24 000 kronene. ------------------------------------------------------------------------------------------ De siste årene har jeg vært plaget med annen sykdom, så har derfor ikke klart bry meg så veldig mye om denne saken, men jeg er nå friskmeldt og veldig motivert til å få ordnet opp i denne elendigheten. Jeg er fortsatt plaget med nesen, 4 operasjoner har gjort huden dårlig. Jeg er plaget med vond lukt og hudormer/mindre betennelser, dette er noe som ikke er særlig artig. Det jeg lurer på er eventuell fremgangsmåte og om jeg har sjans i en rettsak? Det er trossalt en høyt utdannet og rik lege med minst like bra utdannet og rik advokat. Finnes det noe hjelp for meg? Hva bør jeg gjøre!? Tusen takk! Mvh nym-ano

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284236-neseoperasjon-gikk-galt-saks%C3%B8ke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...