Gå til innhold

Hvorfor er torsdag komledag?

Anbefalte innlegg

Gjest takk for hjelp1
Skrevet

Jeg trenger en nettside med informasjon men finner ingenting....

Skrevet

Har aldri hørt at tordsag er komledag.

Nei, for det er somledag.

Skrevet

Det tror jeg er ulikt fra sted til sted og uten noen velbegrunnet forklaring. ;) Her på Sørlandet er ofte tirsdager kompedag, men noen butikker selger ferske komper på onsdag i stedet.

Skrevet

På Tavern i Trondheim er tirsdag bailldag/klubbdag. :o)

Skrevet

Det tror jeg er ulikt fra sted til sted og uten noen velbegrunnet forklaring. ;) Her på Sørlandet er ofte tirsdager kompedag, men noen butikker selger ferske komper på onsdag i stedet.

Skal vedde på at de "ferske" onsdagkompene er leftovers fra tirsdagene ;DDD 'you're punk'd*

Skrevet

Tror det er et vestlandsfenomen dette torsdagen. Gikk tur på Hardangervidda i sommer, og mange av turisthyttene serverte komle på torsdager, og mente det var en selvfølge...

Forøvrig er det få ting jeg mindre ønsker til middag enn de ekle grå klumpene! Det finnes dog noe som er verre, nemlig spekesild.........!!!!!!!!!!!!

Slike holdninger utvikles når man er oppdratt av en mor fra vestlandet :-(

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1188472974' post='3665070]

Skal vedde på at de "ferske" onsdagkompene er leftovers fra tirsdagene ;DDD 'you're punk'd*

;)

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke vet jeg - har aldri smakt hverken komler eller komper, og må si det ikke frister overmåte heller...

Skrevet

Jaaa!!!!

Hva er egentlig komle? Sånne ballaktige greier som ser ut som kokt hjernemasse?

Skrevet

Jepp. Heldigvis smaker det adskillig bedre enn det ser ut. (uten at det trenger å bety at det smaker kjempegodt!) :)

Skrevet

Jepp. Heldigvis smaker det adskillig bedre enn det ser ut. (uten at det trenger å bety at det smaker kjempegodt!) :)

Hva er ingrediensene?

Skrevet

Har ikke peiling! :-) Har hørt om så mange slags kumle/klubb/komper, og noen er visstnok laget av mel, noen av potet, og sikkert mye jeg ikke vet.

Skrevet

Hva er ingrediensene?

Raspet potet og byggmel. Ganske godt når de er dampet, veldig godt dagen derpå når de skives opp og stekes. ;)

Tilbehør er ulikt, noen har saltkjøtt inni ("hjerte"), noen har strimlet bacon, kålrot og poteter, noen har sirup over, etc.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hva er ingrediensene?

Jeg lager komle av revet rå potet, byggmel og hvetemel. Kokes i kjøttkraft fra røkt svineknoke.

Jeg lagde det på søndag, og jeg liker det veldig godt. Er vokst opp med det, det har nok litt og si.

Skrevet

Ja, og som også smaker omtrent sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...