Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://tjenester.aftenposten.no/aquiz2/aquiz.do?quizId=297

Lyst til å teste dine hovedstadskunnskaper? ;-) Velg verdensdel du vil testes i.

Jeg hadde forventet at Afrika skulle bli mitt svakeste kontinent, men av en eller annen grunn og basert på mer eller helst mindre kvalifisert gjetting, klarte jeg å ro i havn 19 av 20!! ;-)

Ekstra komisk er det at det landet jeg svarte feil på, var en av dem jeg IKKE gjettet, men trodde jeg visste svaret! ;-)

Europa var ellers en liten utfordring for oss som sist hadde geografitime da 12 av disse statene ikke fantes som selvstendige stater! ;-)

Asia ble derfor det dårligste kontinentet for meg, med 16 av 20. Øvrige resultat var: Europa 18 av 20, Nor-am 18 av 20, Sør-Am 11 av 12.

Gjest Elextra
Skrevet

Bommet på Moldova gitt - hadde ikke hørt om noen av byene.

Fikk 19/20 på Europa, har ikke tid til resten nå - får se senere :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Herreguuuud, jeg suger i geigrafi... :(

Du ække alene, godt jeg er ferdig med skolen.

Gjest Elextra
Skrevet

Du må ha litt flaks i slike quiz'er, vet du ;)

Skrevet

*he he* Men liker du andre slags quiz'er, da?

Jeg suger i sportsquiz, og leet derfor ikke på et øyelokk en gang under Trivial Pursuit da jeg fikk et spørsmål ala noe slikt: "Hvem vant kretsmesterskapet i kulestøt på Hamar i 1972?"

Det var bare et tullespørsmål, men for meg gir mange av de ekte sportsspørsmålene samme følelsen! ;-)

Skrevet

*he he* Men liker du andre slags quiz'er, da?

Jeg suger i sportsquiz, og leet derfor ikke på et øyelokk en gang under Trivial Pursuit da jeg fikk et spørsmål ala noe slikt: "Hvem vant kretsmesterskapet i kulestøt på Hamar i 1972?"

Det var bare et tullespørsmål, men for meg gir mange av de ekte sportsspørsmålene samme følelsen! ;-)

Jeg elsker quiz! :) I TP er jeg god på den brune og den rosa. Og klarer mye på den oransje - altså sport og sånn, og en del historie. Men jeg suger big time i geografi og naturvitenskap.

Skrevet

Jeg elsker quiz! :) I TP er jeg god på den brune og den rosa. Og klarer mye på den oransje - altså sport og sånn, og en del historie. Men jeg suger big time i geografi og naturvitenskap.

Da burde vi være på lag, for geografi & naturvitenskap er mine favoritter i TP!! ;-)

Skrevet

Europa 16, Asia 17 og Afrika 13.

Kunne alle hovedstedene i Europa og veldig mange ellers i verden da jeg gikk på folkeskolen, men jeg har problem med de nye statene...

Skrevet

Da burde vi være på lag, for geografi & naturvitenskap er mine favoritter i TP!! ;-)

Vi hadde vært uslåelige, morsan! :)

Skrevet

Europa: 18/20 (Blander alltid Estland og Litauen!)

Afrika: 15/20. Overraskende bra!

Asia: 15/20 ...

Sør Amerika: 9/12 :-(

Nord Amerika 17/20.

Jeg må visst hjem å øve.

Skrevet

Europa: 18/20 (Blander alltid Estland og Litauen!)

Afrika: 15/20. Overraskende bra!

Asia: 15/20 ...

Sør Amerika: 9/12 :-(

Nord Amerika 17/20.

Jeg må visst hjem å øve.

Øve??! :-) Du gjorde det jo bra! Mer enn 80% rett over det hele!! :-)

Skrevet

Øve??! :-) Du gjorde det jo bra! Mer enn 80% rett over det hele!! :-)

Men du slo meg. :-)

(Dessuten var det nesten bare gjetting ut fra hva alternativene var)

*perfeksjonist*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...