Gå til innhold

hei alle gravide:)

Anbefalte innlegg

Gjest Vekten87

Hei hei :)

i dag er jeg bare pratesyk :P

har alle det bra? selv har jeg det veldig bra. begynner å bli litt tungt nå (uke 33+5) men kan ikke klage for mye. er jo så fantastisk å være gravid.. tenker litt på at det snart er over, det er litt rart.

ellers depper jeg pittelitt over sexlivet. det er utdød for lengst. vet dette er en typisk fase som de fleste går gjennom, men er litt frustrerende og ikke ha noe sexlyst.. gleeeeder meg til den kommer tilbake:)

håper på mange svar, så jeg kan få høre hvordan dere andre har det :)

ha en fin ettermiddag....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284301-hei-alle-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pregnant77

Hei du, jeg har det egentlig bra. Har kommet til uke 12+ 2 dg. Vært ganske dårlig siste tiden egentlig, men kommet meg på jobb. Elendig matlyst og spying morgen og kveld. Men men, det er vel en forbigående faste håper jeg. Nå har jeg funnet ut at Weetabix er godt selv om en har dårlig matlyst. Er jo sånn at jeg ikke liker noe mat for tiden, skikkelig frustrerende. Blir så dårlig om det går for lang tid mellom måltidene. Du er nå heldig som har kommet så langt. Har ikke merket så veldig mye om sexlysten er forandret ennå, men merker jeg tar mye mindre initiativet nå, egentlig fordi jeg er dårlig. Hadde jeg ikke vært så dårlig hadde jeg nok orket mer. Blir sexlysten enda dårligere lenger ut i svangerskapet?

Du får ha lykke til videre vekten87.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284301-hei-alle-gravide/#findComment-2283250
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Hei du, jeg har det egentlig bra. Har kommet til uke 12+ 2 dg. Vært ganske dårlig siste tiden egentlig, men kommet meg på jobb. Elendig matlyst og spying morgen og kveld. Men men, det er vel en forbigående faste håper jeg. Nå har jeg funnet ut at Weetabix er godt selv om en har dårlig matlyst. Er jo sånn at jeg ikke liker noe mat for tiden, skikkelig frustrerende. Blir så dårlig om det går for lang tid mellom måltidene. Du er nå heldig som har kommet så langt. Har ikke merket så veldig mye om sexlysten er forandret ennå, men merker jeg tar mye mindre initiativet nå, egentlig fordi jeg er dårlig. Hadde jeg ikke vært så dårlig hadde jeg nok orket mer. Blir sexlysten enda dårligere lenger ut i svangerskapet?

Du får ha lykke til videre vekten87.

det er bra om du klarer å spise lite og ofte. litt kjeks osv. så magen har noe hvertfall:) ikke løft en finger på morgenkvisten uten å ha no i magen, da blir det bare verre.og masse vann, alltid masse vann! skal innrømme at jeg ikke er den flinkeste selv, er lett å si det, men noe annet å gjøre det... så må du prøve å få i deg jern,fisk og slike ting. men alt dette får du inn med teskje hos jordmor. min jordmor er helt ekstrem. spiste mye snop en tid og fikk skikkelig _høre_ det.. men er kommet meg litt nå da.. :P

det er nok ikke så altfor lenge til du blir i bedre form, det er noe som er dårlig hele veien, men med meg gikk det over rundt uke 10-12.. er blitt litt uggen nå i slutten siden småen har blitt så stor og presser litt på alt der nede. har spydd to ganger etter jeg kom til uke 28. noe jeg aldri har vært plaget med tidligere. min sexlyst forsvant vel egentlig veldig tidlig, først var jeg dårlig, så kommer den følelsen av at vi var tre, hvis du forstår. at ungen var der. så da føltes det bare ikke riktig og begynne og styre på inni senga..snakket me samboeren om det i dag, og han følte akkurat det samme. sex var liksom ikke i tankene lenger.... men alt dette er individuelt, aller er forskjellig med forskjellige behov og alt det derre... :)

men tiden fremover for deg kommer til å bli super. når du kan begynne å kjenne bevegelse inni der og bare kose deg med magen:) lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284301-hei-alle-gravide/#findComment-2283326
Del på andre sider

Gjest snart mamma...jippi!

Hei

Hørtes herlig ut å ha kommet så langt i svangerskapet. Jeg føler at jeg har vært på stedet hvil i en evighet nå:-) Er 13 uker på vei. Kvalmen har så smått begynt å gi seg, kaster ikke lenger opp så ofte heldigvis. Dette er mitt 3 svangerskap, har to gutter som er begynt å bli ganske så store etterhvert så det blir en liten attpåklatt. Jeg er så utålmodig. Gleder meg så til ultralyden slik at jeg kan få se babyen, og selvfølgelig gleder jeg meg til det første spark og til babyen kommer ut.

Har ingen matlyst i det hele tatt. Har ikke lagt på meg et gram enda. Magen har begynt å vokse så det er flere som har kommentert og spurt om jeg er gravid. Vi har begynt å fortelle det til folk rundt oss nå.

Dette er første barnet med min samboer. Han har også 1 barn fra før av og har alltid ønsket seg flere. Han skjemmer meg skikkelig ut. Jeg er heldig som har han. Han tilbyr massasje, fotpleie, lar meg hvile så ofte jeg vil, klager ikke selv om det blir mye ekstra arbeid på han i forbindelse med husarbeid og hjelpe barna mine med lekser ol. Tar det med et smil om jeg er sur og grinette etter en lang og slitsom arbeidsdag. Han er bare helt fantastisk! Er absolutt ikke vandt med slik luksus kan en trygt si:-)

Du må kose deg med de siste ukene av graviditeten og ha lykke til med fødselen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284301-hei-alle-gravide/#findComment-2283420
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Hei

Hørtes herlig ut å ha kommet så langt i svangerskapet. Jeg føler at jeg har vært på stedet hvil i en evighet nå:-) Er 13 uker på vei. Kvalmen har så smått begynt å gi seg, kaster ikke lenger opp så ofte heldigvis. Dette er mitt 3 svangerskap, har to gutter som er begynt å bli ganske så store etterhvert så det blir en liten attpåklatt. Jeg er så utålmodig. Gleder meg så til ultralyden slik at jeg kan få se babyen, og selvfølgelig gleder jeg meg til det første spark og til babyen kommer ut.

Har ingen matlyst i det hele tatt. Har ikke lagt på meg et gram enda. Magen har begynt å vokse så det er flere som har kommentert og spurt om jeg er gravid. Vi har begynt å fortelle det til folk rundt oss nå.

Dette er første barnet med min samboer. Han har også 1 barn fra før av og har alltid ønsket seg flere. Han skjemmer meg skikkelig ut. Jeg er heldig som har han. Han tilbyr massasje, fotpleie, lar meg hvile så ofte jeg vil, klager ikke selv om det blir mye ekstra arbeid på han i forbindelse med husarbeid og hjelpe barna mine med lekser ol. Tar det med et smil om jeg er sur og grinette etter en lang og slitsom arbeidsdag. Han er bare helt fantastisk! Er absolutt ikke vandt med slik luksus kan en trygt si:-)

Du må kose deg med de siste ukene av graviditeten og ha lykke til med fødselen!

ååå så koslig samboer du har da:) høres digg ut me fotmasasje, kan ikke si jeg har merket så mye til den.. hehe.. ja tiden frem til ultralyd kan føles som en evighet, det er jo så fantastisk opplevelse. har du prøvd 3D UL? det anbefales virkelig! jeg var i uke 27.. nydelig!! varte i tre kvarter og fikk vi med bilder og en film :D kunne se trekkene fra mor og far. hannes nese og min munn.. hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen skal jeg vente til uke 32 med å gå.. så hun er enda mer utviklet.

du får ha lykke til med svangerskapet .9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284301-hei-alle-gravide/#findComment-2283429
Del på andre sider

Gjest snart mamma...jippi!

ååå så koslig samboer du har da:) høres digg ut me fotmasasje, kan ikke si jeg har merket så mye til den.. hehe.. ja tiden frem til ultralyd kan føles som en evighet, det er jo så fantastisk opplevelse. har du prøvd 3D UL? det anbefales virkelig! jeg var i uke 27.. nydelig!! varte i tre kvarter og fikk vi med bilder og en film :D kunne se trekkene fra mor og far. hannes nese og min munn.. hvis jeg er så heldig å bli gravid igjen skal jeg vente til uke 32 med å gå.. så hun er enda mer utviklet.

du får ha lykke til med svangerskapet .9

Hei igjen!

Ja jeg har vært heldig med min kjære, kunne ikke funnet noen bedre:-)

Jeg fikk innkallelse til ultralyd idag. Det er hos en privatpraktiserende gynekolog i distriktet. Han har visstnok 3 D så det blir spennende. Kunne få med film også så det må vi nok få oss slik at de 3 stolte storebrødrene kan få se vidunderet:-). Vi har allerede vært på en tidlig ultralyd i uke 10, men det var vanlig UL og fosteret var jo enda så lite så vi såg ikke så mye. Må nok kanskje bestille en privat UL i uke 32 også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284301-hei-alle-gravide/#findComment-2283462
Del på andre sider

Annonse

ostepop1365380989

Hei!

Så heldig du er som er kommet så langt! :) Selv er jeg 15+ 1 idag.

Etter en periode der jeg har vært veldig trett og litt småkvalm er jeg nå

begynt å bli bedre - heldigvis!

Jeg venter på innkalling til ultralyd. Jeg gleder meg så til å få se babyen.

Var i UL i uke 10, men da var det lite å se synes jeg. Her har vi ikke 3D ultralyd, men

det blir sikkert fint uansett. Jeg er så spent på å få vite kjønn. Selv er jeg bombesikker på at det er ei lita jente, så det blir spennende å se om magefølelsen er riktig.

Lykke til med innspurten av svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284301-hei-alle-gravide/#findComment-2283616
Del på andre sider

Hei, jeg er 36+6 i dag, og siden jeg skal ta planlagt keisersnitt om 10 dager så slipper jeg unna de siste laaaange dagene/ukene. Babyen ligger an til å bli 4,1-4,2 kg ved fødselen så jeg tror han kommer til å takle det helt fint å komme til veden noen dager før tiden.

Har det ganske bra, hofter og bekken knirker en del under vekta med min fantastiske manuell terapeut har holdt meg noenlunde oppegående gjennom de siste månedene . Anbefales (gratis er det også).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284301-hei-alle-gravide/#findComment-2283707
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...