Gå til innhold

Hjertebank om natten, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten dame

Jeg er en dame på 42 år. Plages med hjertebank når jeg skal sove. Det utarter seg slik at en liten stund etter jeg har sovnet våkner jeg av at hjertet løper løpsk. Slik kan jeg våkne opp til 2 til 4 ganger pr natt. I andre perioder merker jeg ingenting om natten, og om dagen merker jeg aldri noe til dette. Gikk til fastlegen, der jeg fikk henvisning til utredning for å finne en forklaring. Jeg fikk et måleinstrument til å registrere om natten.

På sykehuset måtte jeg sykle, mens de målte og EKG. Legen fant ingen feil med meg, og sa at en ofte ikke fant noen rimelig forklaring på dette. Det ble også tatt ultralyd av hjertet, der legen sa at alt så normalt om fint ut.

Jeg kan nevne at jeg har levd under stressende omstendigheter over tid, mye begymringer for egne barn ovs, noe som har bidratt til dårlig søvn og mye tenking. Er i utgangspunktet et menneske som ikke sover godt hvis ikke alt er ok, er var når det gjelder søvn. I tillegg har jeg lavt stoffskifte som viser normale verdier etter inntak av Levaxin.

Spørsmålet er: må jeg leve med hjertebanken om natten slik som beskrevet, eller er det noe mere som kan gjøres for meg? er dette farlig for hjertet i lengden? Synes det er ubehagelig, og nå er jeg også blitt forutinntatt når jeg legger meg for kvelden på dette.

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, Her er bare et lite tips fra egen erfaring.

Har du prøvd noe så enkelt som magnesium. Ugjevn hjerterytme syldes i mange tilfeller for lite magnesium. Jeg hadde ugjevn hjerterytme, var på sykehus til allverdens undersøkelser men konklusjonen derfra var at alt var normalt. Men det mente ikke jeg. Jeg våknet om natta av dette, det var skikkelig ubehagelig. Så begynte jeg med magnesium. En tab morgen og kveld og økte til en midt på dagen etter ca tre dager. Nå har hjerterytmen vært helt fin siden. Har også trappet ned betablokkene gradvis. Har ikke hatt hjertebank siden og det er nå tre uker siden jeg begynte med magnesium. Bruk av merket Berthelsen, det er av de beste på markedet. Tar du for mye vil det skilles ut i urin så det er liten risiko med dette. I tillegg kan mangel på Kalium fosfat være av betydning. Hilsen en som har gode erfaringer med dette.

• 3 uker senere...
Gjest sliten dame

Hei, Her er bare et lite tips fra egen erfaring.

Har du prøvd noe så enkelt som magnesium. Ugjevn hjerterytme syldes i mange tilfeller for lite magnesium. Jeg hadde ugjevn hjerterytme, var på sykehus til allverdens undersøkelser men konklusjonen derfra var at alt var normalt. Men det mente ikke jeg. Jeg våknet om natta av dette, det var skikkelig ubehagelig. Så begynte jeg med magnesium. En tab morgen og kveld og økte til en midt på dagen etter ca tre dager. Nå har hjerterytmen vært helt fin siden. Har også trappet ned betablokkene gradvis. Har ikke hatt hjertebank siden og det er nå tre uker siden jeg begynte med magnesium. Bruk av merket Berthelsen, det er av de beste på markedet. Tar du for mye vil det skilles ut i urin så det er liten risiko med dette. I tillegg kan mangel på Kalium fosfat være av betydning. Hilsen en som har gode erfaringer med dette.

Tusen hjertelig takk for rådet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...