Gå til innhold

Poser under øynene-operasjon

Anbefalte innlegg

Hei- jeg ble operert for thyreotoksikose for 18 år siden og utviklet utstående øyne/exopthalmus i forbindelse med sykdommen. Dette er notert i sykehusjournalen min. Exopthalmus har bedret seg noe i ettertid, men jeg har vært plaget med hovenhet rundt øynene og særlig poser under dem. Nå hørte jeg nettopp at man kan søke via fastlegen om operasjon som dekkes av trygdekassen? Hva skal til for å få en slik operasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284383-poser-under-%C3%B8ynene-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Det er nok fornuftig å gå gjennom fastlegen, men han bør kanskje kontakte poliklinikken som henviste deg til operasjon, dvs de som har ansvaret for oppfølging av stoffskiftet ditt, de er gjerne endokrinologer/ indremedisinere. Siden det har gått så lang tid, har du sannsynligvis en sammensatt problemstilling rundt øynene som både kan skyldes thyreotoxicosen , men også at "fettposene" rundt øynene kan komme litt "ut av stilling" med årene. Det er øyekirurger med spesiell kompetanse, såkalte oculoplastiske kirurger eller plastikkirurger som må vurdere deg og hvordan operasjonen skal gjennomføres. Som du skjønner er det viktig å "styre" riktig her så henvis gjerne til det jeg har skrevet og la fastlegen veilede deg videre så kan du kanskje få operasjonen dekket på medisinsk grunnlag . Lykke til ! Hilsen hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...