Gå til innhold

Kløe på ryggen

Anbefalte innlegg

Gjest Øystein i skogen

Jeg har siden lengre tid hatt kløe på ryggen under venstre skulderblad. I det siste har det også forekommet sviende smerter som har spredd seg i en slags stjerneform noen centimeter ut fra punktet som klør. Det kan noen ganger føles som det varmer. Punktet som klør har helt normal hud, ingen merker, ikke føflekk, ikke rødt. Er 66 år og i god fysisk form. Kan du hjelpe meg med forklaring og råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284434-kl%C3%B8e-p%C3%A5-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei Øystein ! Jeg har hørt om andre med liknende symptomer i godt voksen alder. Typisk er dette punktet i området under skulder bladet på den ene eller andre siden med kløe og litt vanskelig definerbar smerte. Det er også vanlig at det ikke er noe å se på¨huden . Man tror at plagene kan skyldes en nerveaffeksjon et sted mellom ryggmargen og det aktuelle stedet. Det kan være en slags avklemning som påvirker og endrer følsomheten i huden. Dessvere har vi ikke none god hudbehandling for dette. Men du kan ta kontakt med fysioterapeut med erfaring i manuell terapi for å undersøke om det kan være stive partier i ryggen svarende til nerveutløpet til det aktuelle hudområdet. Plagene kan også gå gradvis tilbake av seg selv. Med vennlig hilsen Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...