Gjest Anonym takk Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg er en jente på snart 18 som har slitt med kløe i underlivet en god stund. jeg har og hatt en liten kvise der, men den har ikke vært noe problem, før inntil et par dager siden. Da var den plutselig blitt en stor klump som er veldig øm og vond. Det gjør vondt hele tiden. Jeg lurer på om det kan være sopp? og hva kan være årsaken til dette? Klumpen kom dagen etter jeg barberte meg nedentil, men det har aldri skjedd før.. Jeg vil gjerne vite hva dette kan være, og om det er mulig å gjøre noe med det. Er det mulig å få kjøpt noe reseptfritt på apoteket eller lignende? vær så snill og svar raskest mulig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284463-sopp-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tror det er det Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Uten å vite, selvsakt, sikkert så får jeg en mistanke om at dette er en betent kvise, fettkul, betent hårrot el. Dette har altså ingen ting med sopp å gjøre. Sopp gir gjerne utflod også, ved siden av kløe ol. En betent hårsekk, en fettkul, betent kvise ol. kan være ganske irriterende, vondt, klø osv. Siden du har merket forverring der du før hadde en kvise så tyder det på ting som nevnt. Vi kan ofte få slike ting i underlivet, vi har gjerne trange benklær på ofte, vi blir klamme i underlivet, det kommer til lite luft osv. Du kan begynne med å prøve å få luft til området så mye som mulig, vaske deg, hold deg tørr, og gå i luftige benklær, i bare trusa, i skjørt el. når du går hjemme. Hvis det er en kvise eller fettkul el. så kan denne vokse til den blir mulig å tømme, som en vanlig kvise. Da kan smerte og press lette betraktelig og hevelsen og irritasjonen gå tilbake. Blir det verre og du føler du ikke får noe greie på dette så kan det være lurt å oppsøke lege. Da får du jo eklsakt beskjed om hva dette kan være og hva du best kan gjøre for å få bukt med problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284463-sopp-i-underlivet/#findComment-2284308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.