Gå til innhold

hodepine og lamelser

Anbefalte innlegg

hei jeg lurer på en ting. når jeg gikk garvid med sønnen min fikk jeg noen rare symtomer. jeg fikk en voldsom hodepine i noen minutter så ble jeg lam i hele høyre side i ca en time etter på gikk det over, men nå 4mnd etter så har jeg hatt to like tillfeller plus at jeg har fått to annfal som jeg får kraftig hodepine og får blakaut. hvor jeg ikke husker noen ting. hva kan dette være??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284485-hodepine-og-lamelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dette må jo sjekkes nøye!!

Når jeg leser dette, lurer jeg på om du ikke kontaktet lege/sykehus da dette skjedde?? Symptomene er jo helt forenlige med hjerneslag. Ikke for å skremme deg, bare fakta. Nå sier ikke jeg at du har hatt hjerneslag, det kan ingen vite uten å ha sjekket deg grundig. Du må også utredes for epilepsi. Blant annet.

Du må snarest bli skikkelig utredet med både MR-scanning av hode, evt halsregion, ta blodprøver, EKG, EEG og muligens ultralyd. Og evt behandles deretter med blodregulerende medisiner. Ryggmargsprøve er også en undersøkelse de muligens vil ta.

Røyker du, må du kutte røyken tvert. Alkohol er bannlyst inntil du vet mer, evt lenger. Kan du ha høyt kolestorol, må du forsøke å få det ned, både med et sunt kosthold, og evt medisin. Er blodtrykket ditt høyt, må det reuseres med tilsvarende måte. Ikke stress, og ikke tren. Du er nødt til å ta det med ro, og du er nødt til å sjekke dette ut. Dette er innleggelsesårsak, ikke noe de kan sjekke på legevakten.

Ikke bli unødvendig redd nå, men Du MÅ ta disse signalene på alvor. Ønsker deg lykke til, og skriv gjerne hvordan det går.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284485-hodepine-og-lamelser/#findComment-2284448
Del på andre sider

Når jeg leser dette, lurer jeg på om du ikke kontaktet lege/sykehus da dette skjedde?? Symptomene er jo helt forenlige med hjerneslag. Ikke for å skremme deg, bare fakta. Nå sier ikke jeg at du har hatt hjerneslag, det kan ingen vite uten å ha sjekket deg grundig. Du må også utredes for epilepsi. Blant annet.

Du må snarest bli skikkelig utredet med både MR-scanning av hode, evt halsregion, ta blodprøver, EKG, EEG og muligens ultralyd. Og evt behandles deretter med blodregulerende medisiner. Ryggmargsprøve er også en undersøkelse de muligens vil ta.

Røyker du, må du kutte røyken tvert. Alkohol er bannlyst inntil du vet mer, evt lenger. Kan du ha høyt kolestorol, må du forsøke å få det ned, både med et sunt kosthold, og evt medisin. Er blodtrykket ditt høyt, må det reuseres med tilsvarende måte. Ikke stress, og ikke tren. Du er nødt til å ta det med ro, og du er nødt til å sjekke dette ut. Dette er innleggelsesårsak, ikke noe de kan sjekke på legevakten.

Ikke bli unødvendig redd nå, men Du MÅ ta disse signalene på alvor. Ønsker deg lykke til, og skriv gjerne hvordan det går.

jo jeg kontaktet lege men di sa at det var er migrene anfall for det kunne opleves sånn siden jeg var gravid. men etter fødselen har det bare blitt værre han nå sånne anfall ca 1-2 gang i uka. så jeg skal til legen å prate med han i dag så får jeg se hva som skjer. men jeg takker så mye får at du svarte det har vært til stor hjelp. takk

mvh kata19

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284485-hodepine-og-lamelser/#findComment-2285006
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...