Gå til innhold

Hel laks, hvor lenge i ovnen?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg skal ovnsbake en hel laks på knappe 4 kg. Hvor lenge skal jeg ha den i ovnen? Og hvor mange grader?

Hvilke krydder er godt på?

Skrevet

Uff, du trengte sikkert råd før enn så sent på dagen.....

Jeg pleier steke ørret i ovnen, ca 2 kg, da velger jeg 200 grader i omlag 1 time. Da pleier den være helt perfekt. 4 kg's er jeg mer usikker på, kanskje samme tid og varme?

Skrevet

Uff, du trengte sikkert råd før enn så sent på dagen.....

Jeg pleier steke ørret i ovnen, ca 2 kg, da velger jeg 200 grader i omlag 1 time. Da pleier den være helt perfekt. 4 kg's er jeg mer usikker på, kanskje samme tid og varme?

Det ble 200 grader i halvannen time. Jeg satte i termometer og fant ut i ei bok at det skulle være ca 58 grader. Tok den ut på 60 grader, og da var den perfekt.

Men takk for svar allikevel :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1188752722' post='3666585]

Det ble 200 grader i halvannen time. Jeg satte i termometer og fant ut i ei bok at det skulle være ca 58 grader. Tok den ut på 60 grader, og da var den perfekt.

Men takk for svar allikevel :o)

Så fint !

Håper den smakte, virkelig fantastisk godt med ovnstekt laks/ørret.Jeg lager det med jevne mellomrom til søndagsmiddag, og har alltid rester igjen til mandagen.

:o)

Skrevet

Så fint !

Håper den smakte, virkelig fantastisk godt med ovnstekt laks/ørret.Jeg lager det med jevne mellomrom til søndagsmiddag, og har alltid rester igjen til mandagen.

:o)

Det var nydelig! :o) Middag i morgen har vi også.

Guttungen vant laksen i en konkurranse (tippe rett vekt) på en fiskefestival, så det var stor stas i dag da vi spiste den.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1188760207' post='3666678]

Det var nydelig! :o) Middag i morgen har vi også.

Guttungen vant laksen i en konkurranse (tippe rett vekt) på en fiskefestival, så det var stor stas i dag da vi spiste den.

Flinke gutten din :o)

Skrevet

Pakker du den inn i folie da?

Ja. Hadde også grønnsaker inni fisken, gressløk, løk og urtesalt.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1188764153' post='3666724]

Ja. Hadde også grønnsaker inni fisken, gressløk, løk og urtesalt.

Å, hørtes godt ut. Fikk lyst til å lage det:-)

Skrevet

Å, hørtes godt ut. Fikk lyst til å lage det:-)

Det var utrolig godt. Enkelt og lage var det også. Trenger ikke ha en hel fisk, kan ha stykker også.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1188799223' post='3666791]

Det var utrolig godt. Enkelt og lage var det også. Trenger ikke ha en hel fisk, kan ha stykker også.

Så bra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...