Gjest helt ødelagt. Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 hei. Jeg har blitt dumpa av kjæresten min gjennom tre år. plutselig så gjorde ho det bare slutt... vi skulle forlove oss og alt og jeg levde som på skyer.. nå har jeg ikke spist på tre dager, får ikke ned en mat bit. og ikke sover jeg stort heller. men nå klarer jeg snart ikke leve lenger, jeg klarer ikke takle følelsene som kommer... er det noen plass jeg kan henvende meg for å få hjelp til å takle disse følelsene og komme igjennom dette.. jeg klarer det ikke alene, og er redd utfallet vil bli ganske så katastrofalt hvis ikke det skjer noe snart... hvor kan jeg eventuelt gå for å få hjelp til dette?? takk for eventuelle svar.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284527-ett-totalt-knust-hjerte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ansatt i psykiatrien Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvis du har det så tungt at du vurderer å ta ditt eget liv, må du ta deg en tur til legevakta og bli henvist til innleggelse på psykiatrisk avdeling. Det er viktig at du søker hjelp. For tro meg, det kommer til å bli bedre etterhvert når ting får roet seg ned litt. Ønsker deg lykke til! PS: Om du synes det er bedre å ta med deg noen til legevakta, så kan du gjøre det. Det er ofte en god støtte å ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284527-ett-totalt-knust-hjerte/#findComment-2284577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg vet hva du føler Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hei. Her er noen nummer du kan ringe når alt blir for mye oppe i hodet ditt. Det er helt anonymt og en kan snakke om alt. hjelpetelefonen for Mental helse : 81030030 Og kirkens SOS hjelpetelefon : 815 33 300 Og så har jeg også en kommentar på innlegget ditt. Vit at jeg forstår godt hva det er du går gjennom nå. Og det er ikke så mange ord som kan føles som en spesiell trøst rett oppe i sjokkfasen du er i nå. Men det er VIKTIG å prate ut om ting. Snakk med foreldre eller søsken om du har et forhold med dem som tillater å prate fritt. Snakk med venner og også ring gjerne numrene jeg har skrevet ned for deg her. Du må ALDRI tenke at du skal gi opp og gjøre dramatiske ting pga bruddet. Nå er det slik at i denne sjokkfasen så greier en ikke å ete ordentlig eller få skikkelig søvn. Men noe som er viktig det er å fortsette å gå på jobb så sant en greier det. Livet må gå videre og en må prøve å treffe venner og ikke isolere seg. Klart skal du gråte ut og sørge. Og som jeg sa er det ikke så mange ord som trøster akkurat når verste sjokket pågår. Men tro meg når jeg sier dette... Faktisk så kommer det til å føles bedre. Det er umulig å tenke slik nå for deg selv. Men jeg lover deg at det kommer til å gjøre det. Smått om senn kommer du inn i en ny rytme i livet ditt. Du grreier å glede deg mer over ting. Gå ut å gjør sosiale ting selv om du ikke føler for det akkurat nå. Finn en aktivitet som du synes er spennende/artig. Dra på gokart med kompisene. Start å klatre i klatrevegg? Hva som helst. Bare ikke grav deg ned i tunge tanker konstant framover. For litt over et år siden var jeg i lignende situasjon som deg. Pang sa det... og der satt jeg alene etter 6 år samliv og 5 års samboerskap. Men... plutselig, i Mai i år, møtte jeg en ny kar som kom inn i livet mitt. Nå kan jeg ikke tenke meg noen annen enn han. Og for et år siden trodde jeg aldri jeg skulle greie å bli forelsket i noen annen. Men nå er jeg mye mer forelsket og glad i denne personen enn eksen min. Nå har jeg en som vil ha meg like mye som jeg vil ha han. Det er ikke en skeivhet i hvem som er mest ivrig i å være sammen. Du vil klare deg!! Bare ta en dag om gangen og tro meg at det vil gradvis føles bedre etter hvert. Gråt ut og snakk ut, men ikke grav deg ned og tro at livet er over. For det er det ikke! STOR klem fra meg som føler med deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284527-ett-totalt-knust-hjerte/#findComment-2284581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dumpa jeg og Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Vil bare si at jeg hadde det på akkurat samme måte som deg. Det er tre år siden nå, og det går kjempebra med meg, og eksen er helt glemt. Kjærlighetssorgen satt lenge i, men det blir bare lettere og lettere.. Selv om det går opp og ned lenge.... Tips til deg; vær sosial, ikke sitt hjemme alene, viktig å ikke kjede seg, klipp håret, begynn å tren, føl deg fresch.. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284527-ett-totalt-knust-hjerte/#findComment-2284821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.