Gå til innhold

Kraftig hodepine og krampestikk i brystet

Anbefalte innlegg

Jeg er 31 år og har lenge vært sykemeldt for katár i spiserør/magesekk/tolvfinger tarm. Jeg har stort sett diaré med mange rare farger, og i de verste periodene er det gulfarget,slimete og opptil 16 do besøk per dag. Noen ganger hylskriker jeg og må holde meg fast når jeg er på do for det gjør så vondt. Andre ganger har jeg mye luft/luftsmerter og kan se veldig høygravid ut på veldig kort tid. Maten er ikke fordøyd, jeg har "aktiv" tarm.(bruker vi-siblin/Har brukt somac og nå Nexium, fungerer ikke for meg.) Jeg har gjort mange undesøkelser (kamera "forran" og "bak",CT. Skal prøve homeopat middel karboveg+ har time på Balderklinikken i oktober. Jeg spiser veldig veldig sundt,(og har begynt på Grete Rode nå og må spise mye større posjoner enn før ), men har alikevel gått opp 35 kg på snart 2 år.Men nå har jeg i de siste ukene hatt ekstremt vondt i hodet. Har aldri vært plaget med hodepine før.Men nå høyre side,område tinning, kan gå litt oppover (7cm)og mot øyet. Testet om det kunne ha noe med synet å gjøre. Men det så bra ut bortsett fra at optikker mente jeg hadde kramper i øynene( flimrer litt noen gange /discolys på øynene) Men på toppen har jeg fått stikking i mitt venstre bryst. Rett innunder "puppen" Det stikker til og er vondt som "hjertekrampeknivtikk", og merker det er ubehag ved pust. Dette kommer og går. Hvor "lenge har jeg igjen"?:-) Har vel aldri vært syk før, men har alltid hatt mye vondt med magen min. Nå er kroppen veldig sliten og trenger masse søvn, orker ikke så mye lenger og er lei. Føler også at jeg husker dårligere, akkurat som jeg har blitt små dum, men det blir man kanskje av å gå hjemme... Noe spenstige råd? (Kolestrol, blodtrykk, stoffskifte, er veldig bra!)

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Stikking i brystet, der plagen varierer med pusten eller bevegelse av brystkassen er oftest pga stive muskler i brystkassen. Hjertesykdom gir ikke stikkende smerte. Såpass hyppig avføring som du har, kombinert med vektøkning er ikke vanlig. Jeg synes du bør henvises til en indremedisiner; eller en gastroenterolog. Det bør utelukkes at du har cøliaki eller Crohns sykdom, sistnevnte er trolig utelukket med coloskopien. Men mange av plagene dine kan være forårsaket av angst og/eller depresjon. Synes du skal diskutere dette med fastlegen din; denne har egne spørreskjemaer for å avdekke dette som underliggende årsak. Noen sykehus har egne psykosomatiske avdelinger der man både kan utrede for mat-intolerasnser, og gi behandling for psykisk stress som påvirker kroppen.

Stikking i brystet, der plagen varierer med pusten eller bevegelse av brystkassen er oftest pga stive muskler i brystkassen. Hjertesykdom gir ikke stikkende smerte. Såpass hyppig avføring som du har, kombinert med vektøkning er ikke vanlig. Jeg synes du bør henvises til en indremedisiner; eller en gastroenterolog. Det bør utelukkes at du har cøliaki eller Crohns sykdom, sistnevnte er trolig utelukket med coloskopien. Men mange av plagene dine kan være forårsaket av angst og/eller depresjon. Synes du skal diskutere dette med fastlegen din; denne har egne spørreskjemaer for å avdekke dette som underliggende årsak. Noen sykehus har egne psykosomatiske avdelinger der man både kan utrede for mat-intolerasnser, og gi behandling for psykisk stress som påvirker kroppen.

Jeg har tatt prøver der jeg har fått beskjed at jeg ikke har cøliaki.

Og coloskopien husker jeg som veldig smertefult da jeg har vondt i tamene fra før.

Jeg har en veldig "råtten" følelse i magen hele tiden.

Etter nå 2 uker med kraftig hodepine, var jeg hos legen i går. Han mente på at det satt for mye stivhet og spenninger nakken/skuldrene mine.

Dette er noe jeg ikke kjenner selv, men det var vist det som utløste hodepinen mente han. Så nå har jeg bestilt time hos fysioterapaut i morgen for massasje.

Stikkinger fikk jeg da jeg satt på vente rommet på legekontoret og det mente legen også på ,at var pga. anspenthet.

Jeg føler ikke at jeg går med Psykiske problemer eller angst.

Føler heller ikke at jeg er anspent, men som legen sa, man merker ikke at man er DET selv( anspent altså). Jeg skal være sterk og mestre alt, men jobber ikke mye for at det er slik det skal være. Det bare er slik.

Men det kan hende jeg ikke kjenner meg selv godt nok, og ikke vil innrømme.

Eller har nok "gøts" til å se det selv.

Uansett, så har jeg hatt 1 uke på Grethe rode og hadde gått ned 2 kg, og det er veldig positivt for meg. Virkelig!

Jeg har gått turer i skog og mark og spist mer en jeg noen gang har gjort i mitt liv. Føler dette er veldig interesant og lære mer om kroppen. Men jeg har også kastet opp veldig mye denne uken. Jeg skal ta ekg av hodet, så får vi se.

Det kan jo hende at alt dette er "selforsklyldt". Og den siden av kroppen må jeg vel også bli kjent med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...