Gå til innhold

Eg er så slapp

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 13 år

Hei Jeg er en gutt på 13 år som for ca 2 måneder siden plutselig ble slapp som kom som et anfall. Dette kom tilbake noen dager etter men da var jeg kvalm i tillegg, jeg begynte å bli redd, dermed gikk jeg til en lege for å sjekke meg, jeg tok blodsukker prøve og stoffskifte prøve i tillegg til at legen såg meg i halsen og ørene, kjente på magen og på lymfeknutene i halsen og alt var fint. Men jeg fikk ikke lov til å ta ny blodprøve av legen på grunn av at for noen uker siden tok jeg en på grunn av vondt i hodet, men den var fin. Så etter ca 1måned med slapphet (kvalmen gav seg etter en uke) slutta det. Men etter en stund begynte jeg å tisse så mye og gikk ned for å ta blodsukkeret på nytt og det var fint. Da jeg begynte på skolen var alt bra, men når helga kom, kom slappheten tilbake og jeg ble enda reddere, og en kveld begynte jeg å gråte og var redd for at jeg hadde fått aids, og jo mer jeg leste på internett om det jo reddere ble jeg, jeg har veldig angst og blir fort nervøs. Jeg målte tempraturen og den var rundt 36 og 37. Jeg klør av og til i halsen også. Jeg lurte på om de symptomene jeg har er symptom på aids eller noe annet farlig? Hilsen nervøs gutt på 13 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284535-eg-er-s%C3%A5-slapp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hilsen en mor

Tror ikke du trenger å bekymre deg for aids. Er det derimot grunn til bekymringen, kan du få tatt en blodprøve, for å sjekke dette.

Synes legen din kunne ha tatt andre blodprøver på deg, blant annet mononucleose, altså kyssesyken. Denne syken har et tullete navn (kallenavn), men trenger ikke ha noe som helst med kyssing å gjøre. Det er bare det at det KAN smitte ved blant annet et kyss. Men at noen hoster i nærheten av deg kan også være nok til å bli smittet.

Med denne sykdommen er det svært vanlig å bli veldig slapp. Vondt i halsen, hodet og kvalme er også symptomer på denne. Be om å få ta en blodprøve på det.

Min datter hadde kyssesyken i fjor, og var syk/slapp i noen måneder, før hun ble bra igjen.

Kvalme, hodepine, halsvondt/kløe og slapphet kan en ha ved mange typer sykdommer eller plager. Jeg tror ikke du skal være redd. Men jeg håper en av foreldrene dine følger deg til legen, slik at du får tatt litt blodprøver. Kan være lurt å sjekke med blodprøver som f.eks. CRP, såkalt senkning, hvite og røde blodlegemer, blodprosent osv.

Håper legen sjekker deg for litt forskjellig, en trettenåring skal ikke behøve å gå rundt og være slapp og føle seg syk. Om legen ikke vil, er det ingenting i veien for å gå til en annen lege.

Ønsker deg lykke til, og håper du snart blir frisk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284535-eg-er-s%C3%A5-slapp/#findComment-2284788
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...