Gå til innhold

Forts. "Tilfellet" Ari Behn ( til de som svarte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasen koster 4 laken.. Altfor dyrt for meg også, jeg som pleier å kjøpe billigvaser på IKEA.

4 laken ja... Litt i overkant for en vase ja, men jeg synes den var kjempefin jeg. :o) Alikevel har jeg masse annet å bruke 4 laken på.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• kaffepiken

7

• Sofline

5

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva kostet den? Sannsynligvis himmelhøyt over mitt budsjett, men det hadde vært gøy å vite...

4000 kr.

Skrevet

Hvilke kvaliteter har han da? :-) Jeg kan ikke få øye på annet enn at han støtter kona si og ser ut til å være en OK forelder. Han hadde neppe solgt særlig mye av serviset sitt hvis han ikke var kjent i forveien, og hadde han ikke blitt sammen med prinsesse Märtha hadde han neppe kunnet fortsette forfatterkarrieren heller. Den første boka hans fikk gode anmeldelser og solgte godt; tilsvarende kan man ikke si om de neste bøkene han skrev...

Hvilke kvaliteter han har, aner jeg ikke. Jeg er ikke spesielt interessert i fyren, men skjønner ikke at folk gidder å irritere seg over noen kun fordi de ikke oppfører seg helt som folk flest ;)

Om han får solgt ting han har designa/skrevet _fordi_ han er gift med en kongelig, bryr meg midt i ræva. Så lenge folk tjener penger på ærlig vis, så hva så?

Det er så mange andre ting her i verden man heller bør irritere seg over. Man bør også verdsette det at folk er forskjellige. Ari oppfører seg antagelig slik han føler for? Han spiller ikke en "rolle" som er tilpasset vår forventninger. Bør man ikke verdsette at folk er seg selv, på godt og vondt?

Skrevet

Hvilke kvaliteter han har, aner jeg ikke. Jeg er ikke spesielt interessert i fyren, men skjønner ikke at folk gidder å irritere seg over noen kun fordi de ikke oppfører seg helt som folk flest ;)

Om han får solgt ting han har designa/skrevet _fordi_ han er gift med en kongelig, bryr meg midt i ræva. Så lenge folk tjener penger på ærlig vis, så hva så?

Det er så mange andre ting her i verden man heller bør irritere seg over. Man bør også verdsette det at folk er forskjellige. Ari oppfører seg antagelig slik han føler for? Han spiller ikke en "rolle" som er tilpasset vår forventninger. Bør man ikke verdsette at folk er seg selv, på godt og vondt?

Folk kan være akkurat som de vil for min del, men jeg liker ham ikke av den grunn.

Skrevet

Folk kan være akkurat som de vil for min del, men jeg liker ham ikke av den grunn.

Helt stuereint det, men noen ganger minner hetsinga mot han nesten om mobbing. I noen sammenhenger er det bedre å holde kjeft og bestemme seg for å akseptere at folk er forskjellige;)

Skrevet

Helt stuereint det, men noen ganger minner hetsinga mot han nesten om mobbing. I noen sammenhenger er det bedre å holde kjeft og bestemme seg for å akseptere at folk er forskjellige;)

Det samme tenker jeg som oftest når folk kritiserer FrP. Jeg stemmer ikke på FrP, bare så det er sagt....

Skrevet

Vasen koster 4 laken.. Altfor dyrt for meg også, jeg som pleier å kjøpe billigvaser på IKEA.

Oida..! *rygge*

Skrevet

Det samme tenker jeg som oftest når folk kritiserer FrP. Jeg stemmer ikke på FrP, bare så det er sagt....

Men folk kan ikke holde kjeft om sine meninger i politiske saker, for da hadde vi ikke hatt valgkamp heller;)

Man bør gå på sak og ikke person, og der har også jeg litt å lære (mht FrP-politikere;))

Skrevet

Jeg har ikke lest den tråden, men skal prøve å finne den igjen.

Jeg synes som deg at det er spennende at han ikke er helt A4. Og det synes på meg som om enkelte kritiserer han uansett hva han måtte komme med, nettopp fordi han er Ari.

Det samme gjelder forøvrig Mette-Marit - at enkelte folk uansett er negative til henne. Før i tiden var det vel hels Sonja som var 'yndlingshoggestabbe' i kongefamilien, men hun har nå blitt avløst av svigerbarna! *he he*

jeg har i grunnen alltid hatt sansen for Sonja, óg jeg! ;-)

Skrevet

Den var iallefall mye penere enn påfuglserviset, men jeg tror ikke jeg ville spandert så mye penger på en vase;)

Jeg synes at påfugltemaet var veldig kult _i seg selv_, ettersom han jo har blitt beskyldt for å være en påfugl.

Men min hovedinnvending mot serviset er at jeg ikke liker mønster der maten skal være, og i særdeleshet ikke noen grønne strå som kan se ut som noe ekkelt noe som plustelig dukker frem under sausen! ;-)

Men glassene til peacock synes jeg er fine:

http://www.magnor.no/kolleksjon/produktsidor/peacook/peacookkrysstor.jpg

Skrevet

Jeg synes også den var fin, og tenkte at jeg kunne spandere den på meg selv om den skulle vært langt dyrere enn mine standatrd type vaser (100-200 kr), men jeg fikk hakeslapp da jeg så at den kostet 4000 kroner!! Helt uaktuelt!

Ja, det var en stiv pris! Men så er det ikke en vanlig vase heller. Det er et lite stykke Ari.. ;-)

Skrevet

Jeg synes som deg at det er spennende at han ikke er helt A4. Og det synes på meg som om enkelte kritiserer han uansett hva han måtte komme med, nettopp fordi han er Ari.

Det samme gjelder forøvrig Mette-Marit - at enkelte folk uansett er negative til henne. Før i tiden var det vel hels Sonja som var 'yndlingshoggestabbe' i kongefamilien, men hun har nå blitt avløst av svigerbarna! *he he*

Enig med deg! Hva skulle vi gjort uten kongefamilien? Folk kunne jo fått alvorlige depresjoner når de ikke lenger hadde noen å snakke stygt om ;)

Skrevet

Jeg synes at påfugltemaet var veldig kult _i seg selv_, ettersom han jo har blitt beskyldt for å være en påfugl.

Men min hovedinnvending mot serviset er at jeg ikke liker mønster der maten skal være, og i særdeleshet ikke noen grønne strå som kan se ut som noe ekkelt noe som plustelig dukker frem under sausen! ;-)

Men glassene til peacock synes jeg er fine:

http://www.magnor.no/kolleksjon/produktsidor/peacook/peacookkrysstor.jpg

Ari har masse selvironi og det er et sjarmerende trekk:)

Påfuglmønsteret er forsåvidt ganske kult, men passer ikke helt på tallerkener som skal brukes til mat.

De glassene var kule!

Skrevet

I familien min er det fortsatt Sonja som er yndlingshuggestabben. Selv ser jeg ikke noe særlig galt i Sonja...

Skrevet

Enig med deg! Hva skulle vi gjort uten kongefamilien? Folk kunne jo fått alvorlige depresjoner når de ikke lenger hadde noen å snakke stygt om ;)

*he he* Ja, det er godt vi har kongefamilien å ta det ut på! ;-)

Forøvrig så har jeg nesten blitt royalist de siste årene. I "gamle dager" var jeg en av de 5-6 prosentene i Norge som var republikanere av prinsippielle årsaker. Vi ble sett på som noen særinger, og noen ble nesten lei seg på kong Olavs vegne at det i det hele tatt gikk an å tenke seg at man kanskje skulle hatt republikk.

Så kommer alt styret med Mette-Marit og senere Ari, og man får en strøm av republikanere, hvorav mange kanskje ikke er det av prinsippielle årsaker, men fordi de ikke vil ha alenemoren som dronning eller annet knyttet til de kongelige som _personer_.

Da synes jeg plustelig ikke det er så stas å fronte meg selv som republikaner lenger, selv om jeg fortsatt mener at det prinsippielt sett er det riktige.

Skrevet

Ja, det var en stiv pris! Men så er det ikke en vanlig vase heller. Det er et lite stykke Ari.. ;-)

Men er ikke krystall dritdyrt uansett, da? Tror det er en grunn til at jeg ikke har noen krystallvaser slengendes....;-)

Gjest anna lovise
Skrevet

Men er ikke krystall dritdyrt uansett, da? Tror det er en grunn til at jeg ikke har noen krystallvaser slengendes....;-)

Er du ikke gift med andre ord?

Det er vel da de fleste av oss har fått krystallvarer og fat:o)

Skrevet

Er du ikke gift med andre ord?

Det er vel da de fleste av oss har fått krystallvarer og fat:o)

Vi fikk vel ikke noen vaser til bryllupet - men fat..... - himmel og hav så mange fat vi fikk!!!!

Selv i barnedåpene og på store fester, har vi ikke klart å bruke alle fatene vi har!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...