Gå til innhold

Forts. "Tilfellet" Ari Behn ( til de som svarte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er ikke krystall dritdyrt uansett, da? Tror det er en grunn til at jeg ikke har noen krystallvaser slengendes....;-)

Jeg hadde tre stykk prikk like krystallvaser, fikk dem i bryllupsgave. (Riktignok ikke så dyre som Ari-vasen da.) Men krystall er generelt dyrt, ja. Man skal visst kjøpe sånt i Tsjekkia, ifølge min venninne, der er det visst rasende billig.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• kaffepiken

7

• Sofline

5

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde tre stykk prikk like krystallvaser, fikk dem i bryllupsgave. (Riktignok ikke så dyre som Ari-vasen da.) Men krystall er generelt dyrt, ja. Man skal visst kjøpe sånt i Tsjekkia, ifølge min venninne, der er det visst rasende billig.

Vi gjore en megatabbe da vi skulle skrive takkekort etter bryllupet. Vi hadde fått en sånn Kosta Boda-bolle med blomstermønster som var så populær på 90-tallet av en kusine til min mor.

Vi skrev: "Tusen takk for den fine glassbollen vi fikk til bryllupet vårt!"

På julekortet fra denne kusina seinere det året var det limt på en lapp: "PS! det var ikke en galssbolle dere fikk, men en krystall bolle!"

Gjett om vi gapskrattet???!!!! :-D

Skrevet

Vi gjore en megatabbe da vi skulle skrive takkekort etter bryllupet. Vi hadde fått en sånn Kosta Boda-bolle med blomstermønster som var så populær på 90-tallet av en kusine til min mor.

På julekortet fra denne kusina seinere det året var det limt på en lapp: "PS! det var ikke en galssbolle dere fikk, men en krystall bolle!"

Hehe, hun må tydeligvis ha tenkt mye på det og ventet på en anledning til å få presisert at det var krystall..? ;-)

Skrevet

Er du ikke gift med andre ord?

Det er vel da de fleste av oss har fått krystallvarer og fat:o)

Jo jeg er gift, men fikk ikke krystall fordet, heldigvis! :-) Enten holdt folk mseg til ønskelista, ellers så var det mer 'jordnære' folk som ikke ser verdien i å ha alskens krystall-ting! ;-)

Skrevet

*ha ha*

Om jeg hadde gitt noen en krystallbolle og noen hadde takket for glassbollen hadde jeg ikke leet på et øyelokk!

*generelt sett veldig lite interessert i krystall*

Skrevet

men tenk å drasse med seg håndbagasjen full av tunge vaser helt fra Tsjekkia og hjem, da.....

Skrevet

men tenk å drasse med seg håndbagasjen full av tunge vaser helt fra Tsjekkia og hjem, da.....

Vi tok med oss en lysekrone fra Tsjekkia sist vi var der, hadde den i håndbagasjen! Litt stor for hattehyllen, men purseren fant en løsning!

mvh

Skrevet

Vi tok med oss en lysekrone fra Tsjekkia sist vi var der, hadde den i håndbagasjen! Litt stor for hattehyllen, men purseren fant en løsning!

mvh

*he he* Joda, når jeg tenker meg om så har jeg også drasset med meg altfor store/tunge ting som hpndbagasje - bare ikke krystall! ;-) Svaret mitt foran var vel derfor påvirket av at jeg ikke er særlig opptatt av dette materialet.;-)

Skrevet

Ja, det må være et slit å få med seg hjem! Men det er utrolig hva folk greier å få med seg hjem fra utlandet. Det forundrer meg alltid når jeg leser i interiørmagasiner. Eks: "Den store jernsengen kjøpte husets eier på impuls, på et bruktmarked i Paris..."

Ser for meg den "trivelige" hjemreisen med monstrumet på slep!

Skrevet

*he he* Joda, når jeg tenker meg om så har jeg også drasset med meg altfor store/tunge ting som hpndbagasje - bare ikke krystall! ;-) Svaret mitt foran var vel derfor påvirket av at jeg ikke er særlig opptatt av dette materialet.;-)

Vi hadde sånn halvveis bestemt oss for å kjøpe lysekrone til spisestuen. og når da ferieturen inkluderte Praha ble min svært prisbevisste mann meget bestemt på at lysekronen måtte kjøpes DER, uansett hvor lite praktisk det ble å få den med hjem!

mvh

Skrevet

Ja, det må være et slit å få med seg hjem! Men det er utrolig hva folk greier å få med seg hjem fra utlandet. Det forundrer meg alltid når jeg leser i interiørmagasiner. Eks: "Den store jernsengen kjøpte husets eier på impuls, på et bruktmarked i Paris..."

Ser for meg den "trivelige" hjemreisen med monstrumet på slep!

*he he* De får den sikkert sendt med båt eller landtransport! ;-) Kjenner noen som kjøpte håndutskjærte møbler fra Indonesia!! De ble sendt i container på båt og det tok flere uker før de kom til Norge.

Skrevet

Vi hadde sånn halvveis bestemt oss for å kjøpe lysekrone til spisestuen. og når da ferieturen inkluderte Praha ble min svært prisbevisste mann meget bestemt på at lysekronen måtte kjøpes DER, uansett hvor lite praktisk det ble å få den med hjem!

mvh

Ja, det er jo lurt å benytte seg av muligheten mens den er der:-)

Skrevet

*he he* Ja, det er godt vi har kongefamilien å ta det ut på! ;-)

Forøvrig så har jeg nesten blitt royalist de siste årene. I "gamle dager" var jeg en av de 5-6 prosentene i Norge som var republikanere av prinsippielle årsaker. Vi ble sett på som noen særinger, og noen ble nesten lei seg på kong Olavs vegne at det i det hele tatt gikk an å tenke seg at man kanskje skulle hatt republikk.

Så kommer alt styret med Mette-Marit og senere Ari, og man får en strøm av republikanere, hvorav mange kanskje ikke er det av prinsippielle årsaker, men fordi de ikke vil ha alenemoren som dronning eller annet knyttet til de kongelige som _personer_.

Da synes jeg plustelig ikke det er så stas å fronte meg selv som republikaner lenger, selv om jeg fortsatt mener at det prinsippielt sett er det riktige.

Helt enig med deg!!

Jeg blir provosert av det store personfokuset på de kongelige. Akkurat som om man blir bedre kongelig om man har "blått blod" og plettfri moral ;)

Kongehus er jo i bunn og grunn helt avlegs, men jeg tror likevel vi tjener på at Norge har kongefamilie. Et land får gjerne mer publisitet når man har kongelige å "vise fram". Kongefamilien gjør nok en bedre jobb som ambassadører for Norge (synliggjøring), enn det statsministeren ville klart!

Hva er egentlig negativt med å ha kongedømme? Det økonomiske aspektet kanskje (dyre eiendommer etc..)? Men dette har jeg igrunnen ingen peiling på...

Skrevet

Helt enig med deg!!

Jeg blir provosert av det store personfokuset på de kongelige. Akkurat som om man blir bedre kongelig om man har "blått blod" og plettfri moral ;)

Kongehus er jo i bunn og grunn helt avlegs, men jeg tror likevel vi tjener på at Norge har kongefamilie. Et land får gjerne mer publisitet når man har kongelige å "vise fram". Kongefamilien gjør nok en bedre jobb som ambassadører for Norge (synliggjøring), enn det statsministeren ville klart!

Hva er egentlig negativt med å ha kongedømme? Det økonomiske aspektet kanskje (dyre eiendommer etc..)? Men dette har jeg igrunnen ingen peiling på...

Jeg er i grunnen enig.

Det økonomiske tror jeg neppe hadde vært billigigere med republikk med stadig skiftende statsoverhoder.

Men prinsippielt sett synes jeg det er galt både at slike viktige posisjoner går i arv, fremfor valg, OG at det er galt at vi - det norske folk - gjennom grunnloven pålegger kongen og hans etterkommere å inneha disse posisjonene. De kan riktignok abdisere/si fra seg arverett i voksen alder, men det er likevl ikke et fullstendig fritt valg, og uansett ikke fritt fra fødselen av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...