Gå til innhold

Vann fra sluket

Anbefalte innlegg

Skrevet

På badet har vi to sluk. Et under vasken og et i dusjen. Det under vasken har tydeligvis "tilgang" på rørene fra vaskemaskina, fordi hver gang vi har vasket klær i det siste har det - ved sentrifugetid - kommet ut masse vann derfra. Det gjorde det jo ikke før. Hvordan kan vi fikse dette? Prøvde å helle nedi en del salmiakk og skylle ned med varmtvann, men det hjalp ikke det dugg.

Skrevet

Plumbo (avløpsrens). (Det er vel ikke det samme som salmiakk?) La det virke lenge og gjenta om nødvendig prosessen. Fungerer ingenting må dere ta opp sluket og rense det manuelt, noe som er ganske ekkelt.

Skrevet

Plumbo (avløpsrens). (Det er vel ikke det samme som salmiakk?) La det virke lenge og gjenta om nødvendig prosessen. Fungerer ingenting må dere ta opp sluket og rense det manuelt, noe som er ganske ekkelt.

Så det går bra med plumbo? Er sånn sluk som det er en del vann i fra før, så jeg visste ikke helt. Får vel prøve meg.

Skrevet

Ikke tøm oppi noe som helst før dere har løsnet dekslene på begge slukene og fjernet alt av hår og gugge! Har du plumbo oppi der så blir det bare verre!

Finn frem gummihansker og en pose og sett i gang.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Enig med Lillemus her, løsne og rensk først. Det kan ligge noe lite der også. Jeg har klart og tette ett rør med en pyntedings som en gang hadde hengt på min pene truse. Jeg har ikke slike pene truser lenge ;o)

Rens opp og se om ikke det hjelper. Pass også på at røret som vannet kommer ut av, ligger skikkelig på plass. Jeg flomla badet til svigers en gang da røret fra badekaret og ned i sluken hadde vippet utav.

Hvorfor er det alltid jeg som skal klare og gjøre slike ting da ;o)

Skrevet

Du har tette sluk og må rense dem. Vipp opp risten og ta ut faenskapet, det er ikke noe koselig arbeid, men må gjøres av og til.

Skrevet

Du har tette sluk og må rense dem. Vipp opp risten og ta ut faenskapet, det er ikke noe koselig arbeid, men må gjøres av og til.

*kremt*

Hvor ofte er "av og til"?

Se for det en case med to voksne og tre barn - barna bruker hovedsaklig badekar, av og til dusj - de to voksne har det omvendt.

2 sluker på badet oppe (en til vask og dusj, en til badekar), 1 sluk på badet nede (dusj og vask).

Det går egentlig rimelig tregt å få vannet ut... Det er kanskje på tide med en møkkajobb?

*brekker meg nesten bare ved tanken*

Skrevet

*kremt*

Se for det en case med to voksne og tre barn - barna bruker hovedsaklig badekar, av og til dusj - de to voksne har det omvendt.

2 sluker på badet oppe (en til vask og dusj, en til badekar), 1 sluk på badet nede (dusj og vask).

Det går egentlig rimelig tregt å få vannet ut... Det er kanskje på tide med en møkkajobb?

Jeg gjør det ikke før jeg ser at vannet renner sakte. Det er lett å se det, enten i vasken eller i sluket, eller at det flommer over når vaskemaskinen tømmer seg.

Vet ikke hvor ofte jeg gjør dette, maks en gang i året tror jeg.

Ja det er ingen koselig jobb, det er seigt, slimete, vått, hårete og jævlig, hehe.

Men det er bare å ta på seg gummihanskene og gå i gang:-)

Skrevet

Jeg gjør det ikke før jeg ser at vannet renner sakte. Det er lett å se det, enten i vasken eller i sluket, eller at det flommer over når vaskemaskinen tømmer seg.

Vet ikke hvor ofte jeg gjør dette, maks en gang i året tror jeg.

Ja det er ingen koselig jobb, det er seigt, slimete, vått, hårete og jævlig, hehe.

Men det er bare å ta på seg gummihanskene og gå i gang:-)

*buerkh*

Det er nok betydelig mer enn ett år siden det ble gjort hos oss...

Er ikke det mannfolkjobb da? *hinte, hinte* Noe som det er naturlig at min kjære får gjort?

Tror sånn ekle rør er noe av det aller verste jeg vet :-(

Skrevet

*buerkh*

Er ikke det mannfolkjobb da? *hinte, hinte* Noe som det er naturlig at min kjære får gjort?

Nja, tja, kanskje du kan prøve å overbevise han om at dette er mannfolkjobb. Hos oss er det oss begge som tar drittjobben, men er jeg hjemme, så blir det meg.

Jeg gjør ikke så veldig mye ut av det, selv om det ikke er noen koselig jobb. Det er jo ikke farlig det som er der nede, bare en ekkel gugge.

Betaler du godt tar jeg jobben:-)

Skrevet

*buerkh*

Jo, dette er definitivt en mannfolkjobb!! *dukker*

Skrevet

Jo, dette er definitivt en mannfolkjobb!! *dukker*

*klask*

Enig med du!

Skrevet

*buerkh*

Ikke vær så pysete da! I forrige uke tok jeg sluket på badet hos kjæresten min, ikke noe problem selv om den hårgugga som kommer opp ikke er direkte delikat... Men det kommer utvilsomt fra meg ettersom han knapt har hår på hodet... *Hehe*

Skrevet

Ikke vær så pysete da! I forrige uke tok jeg sluket på badet hos kjæresten min, ikke noe problem selv om den hårgugga som kommer opp ikke er direkte delikat... Men det kommer utvilsomt fra meg ettersom han knapt har hår på hodet... *Hehe*

Hår kan stamme fra andre steder enn hodet da.. ;-) *grøsse*

Skrevet

Hår kan stamme fra andre steder enn hodet da.. ;-) *grøsse*

*Flirer* Så langt hår som jeg har på hodet har ingen av oss andre steder på kroppen! *Hahahahaha*

Skrevet

*kremt*

Jeg gjør det ca en gang i året. Og det er en skikkelig drittjobb.

Skrevet

Jeg gjør det ca en gang i året. Og det er en skikkelig drittjobb.

Flinke du!!!!!

Skrevet

Ikke tøm oppi noe som helst før dere har løsnet dekslene på begge slukene og fjernet alt av hår og gugge! Har du plumbo oppi der så blir det bare verre!

Finn frem gummihansker og en pose og sett i gang.

urk urk urk. vet jo at det er masse vann neri der. skal alt vannet liksom bort? *sukke, ta på seg hansker og løfte lokket*

Skrevet

Nja, tja, kanskje du kan prøve å overbevise han om at dette er mannfolkjobb. Hos oss er det oss begge som tar drittjobben, men er jeg hjemme, så blir det meg.

Jeg gjør ikke så veldig mye ut av det, selv om det ikke er noen koselig jobb. Det er jo ikke farlig det som er der nede, bare en ekkel gugge.

Betaler du godt tar jeg jobben:-)

blir vel mest meg her, og helledussan!!!! jeg tviler på at det har vært rengjort noe særlig siden vi flytte inn for to år siden. URK!!!!!! *gyse* jeg skal sende bilde til mannen og si : kom og lukt! nydelig! " så får han mekke maten i dag ass...

Skrevet

urk urk urk. vet jo at det er masse vann neri der. skal alt vannet liksom bort? *sukke, ta på seg hansker og løfte lokket*

Nei, du skal ikke øse ut vannet, men løsne all dritten som henger fast i dekslet til sluket og gjerne kjenne med hånda litt nedover for sikkerhets skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...