Gå til innhold

Epilepsi

Gjest undrende redd

Anbefalte innlegg

Gjest undrende redd
Skrevet

Legger det inn her, trenger hurtig svar... Håper noen kan hjelpe meg. Har forsøkt å søke og lest en del om det, men finner ikke svar på det jeg lurer på.

Hva kan epilepsi (anfall) i ytterste konsekvens føre til? Kan man dø under anfall? Vet noen har medisin som skal settes for å stoppe anfall, hva kan skje om dette ikke taes/gjøres?

Vennlig hilsen

Gjest muskatnot
Skrevet

Epileptiske anfall kan være veldig forskjellige, noen merker det knapt,

mens andre får lange krampeanfall. Jeg har sett mange forskjellige

epileptiske anfall hos mennesker, men ingen som har resultert i døden.

Det mest skånsomme for kroppen er selvsagt å stanse/mildne anfallet

ved hjelp av medikamenter (ofte vallium, vival ol.), men hvis man ikke får

gjort det, så må jo anfallet bare gå sin gang,

Skrevet

Det har noe med lengden på epilepsianfallet å gjøre, om man kan dø av det. Jo lengre det varer og jo kraftigere det er, jo verre skade kan det gjøre for personen. De som har kraftig epilepsi, bør medisineres for å mildne anfallene.

Dødfall har også forekommet fordi det under anfall ganske vanlig med brekninger, dette kan dras ned i lungene og kvele pasienten, eller de kan svelge tungen og dø av dette...

Skrevet

Tusen takk:) men det står ikke der, hadde lest det fra før:)

Ha en fin dag:)

Noe av det farlige med epilepsi er vel om en får anfall på en stige , når en svømmer,om en slår hodet etc. Barns hjerne er vist mer sårbar for kraftige anfall.Det er selvsagt ikke heldig å ha hyppige anfall.Men tror dødsrisikoen er forsvinnende liten å dø av selve anfallet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...