Gå til innhold

ikke foreldrepenger av attføring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

vi lurte på å bli gravide igjen, men da jeg ble sykemeldt fra jobben pga arbeidsskade, ville vi se det an litt. nå har jeg vært sykemeldt ett år, så jeg må over på yrkesrettet attføring, med søknad om å begynne på yrkesrettet skole neste høst. da jeg er 33 år, synes jeg det blir for sent å vente til etter to års skole med å prøve på nytt, så vi tenke å starte nå... men på NAV sier de at jeg da ikke har rett til svangerskapspenger?! skulle jeg da begynt med baby så fort jeg ble sykemeldt?? visste jo ikke da at det endte i attføring. er det andre regler som gjelder siden det er en arbeidsskade? er veldig trist for tiden, for jeg føler at sjansen har gått fra meg... :0(

er det andre instanser som kan hjelpe meg? vi har ikke råd til å gå ett år med kun èn lønning... har ikke lyst til å krangle med forsikringsselskapet for kanskje å aldri få penger etter endt svangerskap...

Skrevet

Dersom ikke du fyller vilkårene for foreldrepenger så kan pappaen ta permisjon. Er bare 3 uker før fødselen og 6 uker etter fødselen som er permisjonstid forbeholdt mor. Kan dog skjønne at dette kan være upraktisk... Tror du kan få ammefri en time om dagen slik du ville fått om du var i arbeid, men..

Du vil få engangsstønad ved fødsel da, dette er ca 33.000 kr og så vil du jo få barnetrygden på 970 pr måned.

Tror ikke dere har andre rettigheter.. måtte enten blitt sosialhjelp eller Husbankens bostøtte. Bostøtte avhenger av hvordan boligen er finansiert blant annet. Om dere er gift og mannen din har normal inntekt så spørs det nok om dere får noe på sosialkontoret...

Tror ikke det har noe å si om det er yrkesskade, så lenge dette ikke gir noen egen ytelse som gir grunnlag for foreldrepenger. Men om du har søkt erstatning og får dette så kan du kanskje leve av dette mens du har "permisjon" og vente med attføringsløpet?

http://www.nav.no/805330375.cms

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...