Gjest superlimet Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Vi skal lage ny gang og loft. I mange blader etc. ser man at de har vegger som er helt glatte. Er det noen som vet om det er bare malte gipsplater de bruker da, eller må man ha en slags tapet eller noe? Jeg synes det er så fint med helt enkelt og rent så kunne tenke å ha dette:) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Det er nok gipsplater du ser. Alternativt helsparklede vegger, men tror det vanligste er gipsplater. Ulempen med gipsplater er at der ganske sårbare. 0 Siter
Gjest xb Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Er også mulig med sponplater, som må sparkles og males. 0 Siter
Gjest paint the sky Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Gips er billig og lett å sette opp, men som Elextra skriver, sårbare. Man må være nøye med sparklingen når man kun skal male rett på gipsen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Jeg ville aldri hatt gips uten noe utenpå, det blir jo hull i dem bare du stirrer hardt på dem... 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Vi har glatte gipsplatevegger. For å armere dem og gjøre dem litt mindre sårbare for støt, så har vi lagt en glatt glassfiberstrie utenpå. Den er helt uten struktur, og den var enkel å legge. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Det finnes flere typer slett lerret-tapet man kan male oppå. Som strie, bare at den er uten mønster. En venn av meg brukte det utenpå gammel strie for få den glattere, med mer eller mindre hell. Det ser vel bedre ut når man bruker det rett på gipsen. Så på "Tid for hjem" på TV2 at de brukte det i taket en gang også. Maxbo har denne: http://tinyurl.com/2olpgm 0 Siter
Gjest gjort det her Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Spør etter noe som heter armeringsstrie, veggfornyer eller sparkel på rull... Det er en litt tykk tapet som dere kan male og som gir en helt jevn overflate. Billig er det også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.