Gå til innhold

Glatte vegger = gipsplater? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest superlimet
Skrevet

Vi skal lage ny gang og loft. I mange blader etc. ser man at de har vegger som er helt glatte. Er det noen som vet om det er bare malte gipsplater de bruker da, eller må man ha en slags tapet eller noe? Jeg synes det er så fint med helt enkelt og rent så kunne tenke å ha dette:)

Skrevet

Det er nok gipsplater du ser. Alternativt helsparklede vegger, men tror det vanligste er gipsplater.

Ulempen med gipsplater er at der ganske sårbare.

Gjest paint the sky
Skrevet

Gips er billig og lett å sette opp, men som Elextra skriver, sårbare. Man må være nøye med sparklingen når man kun skal male rett på gipsen.

Skrevet

Jeg ville aldri hatt gips uten noe utenpå, det blir jo hull i dem bare du stirrer hardt på dem...

Skrevet

Vi har glatte gipsplatevegger. For å armere dem og gjøre dem litt mindre sårbare for støt, så har vi lagt en glatt glassfiberstrie utenpå. Den er helt uten struktur, og den var enkel å legge.

Skrevet

Det finnes flere typer slett lerret-tapet man kan male oppå. Som strie, bare at den er uten mønster. En venn av meg brukte det utenpå gammel strie for få den glattere, med mer eller mindre hell. Det ser vel bedre ut når man bruker det rett på gipsen. Så på "Tid for hjem" på TV2 at de brukte det i taket en gang også.

Maxbo har denne:

http://tinyurl.com/2olpgm

Gjest gjort det her
Skrevet

Spør etter noe som heter armeringsstrie, veggfornyer eller sparkel på rull... Det er en litt tykk tapet som dere kan male og som gir en helt jevn overflate. Billig er det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...