Gå til innhold

delt foreldrerett

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg e skilt og vi har en jente på 12 år,

Har delt foreldrerett på ongen,

Hu e en uke hos mor og en uke hos faren.

Hvordan blir bidraget regnet ut?

Faren tjener mye mere enn meg.

Han har betalt litt har betalt det samme hver månde.

Jeg vet jo ikke hva han tjener nå.

Hvordan kan jeg få sjekket det?

HU går på skolen jeg bor i nærheten av skolen.

så hu kan gå til skolen ol.

Faren har flyttet langt vekk eller et godt stykke i fra skolen.

slik at det er litt problemer.

Hu har ikke muligheter til å treffe klassekameratene når hu e hos faren.

Det blir for langt vekke,

Ikke så lett for henne.

Forslag til hva en kan gjøre

Skrevet

Så lenge datteren er 12 år så skal det legges stor vekt på hva hun mener. Så hvis hun ikke vil være hos faren 50 % av tida så kan han ikke tvinge det igjennom. Dere bør kanskje ta dere en prat sammen om dette? En del barn syns nok det er vanskelig å måtte velge mellom mor og far eller å si at man ønsker å være mer hos den ene enn den andre så det kan være at det er greit om foreldrene bestemmer dette uten at barnet blir trukket inn for mye også. Dere kjenner datteren deres best og vet vel hva som er best måte å ta opp samværsordningen på?

Dersom dere ønsker det kan dere jo sette opp en ny samværsavtale på familievernkontoret.

Om du vil ha vurdert om bidraget er riktig så kan du ta det opp med faren. Om dere ordner dette dere i mellom så koster det ingen gebyrer. Du kan få NAV til å vurdere om bidraget er rimelig - da koster det et gebyr.

http://www.nav.no/1073751157.cms

http://www.nav.no/page?id=338

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...