Gå til innhold

Har Canal Digital-får jeg inn de nye kanalene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kabel og Canal Digital. Gjorde et søk i sta etter FEM og NRK 3 (de skal komme i dag, 3 sep, har vi fått brev om i posten) men var det for tidlig å søke før sendestart, eller må vi likevel ha digital decoder?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis kabel er analog tilknytning så får du ikke inn de nye kanelene. De kan kun tas inn av de som har digitale signaler, dette har det står om flere steder på nettet. Dermed må di sikkert ha digital dekoder.

Skrevet

Hvis kabel er analog tilknytning så får du ikke inn de nye kanelene. De kan kun tas inn av de som har digitale signaler, dette har det står om flere steder på nettet. Dermed må di sikkert ha digital dekoder.

Åssen vet man om det sendes analogt eller digitalt? (totalt grønn på tekniske greier...)

Bor i borettslag og har null peil på hva som befinner seg bak boksen på veggen ;-))

Skrevet

Åssen vet man om det sendes analogt eller digitalt? (totalt grønn på tekniske greier...)

Bor i borettslag og har null peil på hva som befinner seg bak boksen på veggen ;-))

Har du "vanlig" kabel-TV (antenneledningen fra TV inn i veggen) får du ikke inn de nye kanalene. Foreløpig er det bare de som har digital dekoder som får dem.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Åssen vet man om det sendes analogt eller digitalt?''

Har du ikke dekoder av noe slag er det vel analogt ettersom de fordums TVer må ha en signalomformer for å forstå digitale signaler? Ikke at jeg er 100% sikker, altså, bare 99%...

Skrevet

Vi har helt vanlig kabel fra Canal Digital og får heller ikke inn de nye kanalene.

Ikke TV2 Nyhetskanalen heller, for den saks skyld.

Skrevet

Jeg er helt grønn på dette, men tror du dette endrer seg av seg selv når det digitale bakkenettet tar over for fullt?

Har altså helt ordinær kabel-tv uten noen form for dekoder, og får ikke inn de nye kanalene, så da antar jeg på bakgrunn av det som står i denne tråden at kabeloperatøren har analog sender.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er helt grønn på dette, men tror du dette endrer seg av seg selv når det digitale bakkenettet tar over for fullt?

Har altså helt ordinær kabel-tv uten noen form for dekoder, og får ikke inn de nye kanalene, så da antar jeg på bakgrunn av det som står i denne tråden at kabeloperatøren har analog sender.

''Jeg er helt grønn på dette, men tror du dette endrer seg av seg selv når det digitale bakkenettet tar over for fullt?''

Ja, for da må jo alle ha en dekoder siden de analoge signalene stenges. Dermed vil utvalget av kanaler øke.

Skrevet

''Jeg er helt grønn på dette, men tror du dette endrer seg av seg selv når det digitale bakkenettet tar over for fullt?''

Ja, for da må jo alle ha en dekoder siden de analoge signalene stenges. Dermed vil utvalget av kanaler øke.

Nei, de har jo sagt at for dem som har kabel fra før medfører det nye bakkenettet ingen endring, den boksen man må kjøpe gjelder bare for dem som i dag har vanlig antenne....?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, de har jo sagt at for dem som har kabel fra før medfører det nye bakkenettet ingen endring, den boksen man må kjøpe gjelder bare for dem som i dag har vanlig antenne....?

Jeg har i alle fall lest flere steder at alle må ha en digital dekoder. Hvorvidt det stemmer eller ikke vet jeg altså ikke 100% ettersom jeg bor i en kabelTV-fri kommune. :-)

Leser du på linken under så ser det ut til at det finnes både analog og digital kabel-TV nå, så da gjelder nok ikke det samme for begge to.

Skrevet

Har du "vanlig" kabel-TV (antenneledningen fra TV inn i veggen) får du ikke inn de nye kanalene. Foreløpig er det bare de som har digital dekoder som får dem.

ok, takk for svar. Søkte på tv'n og fikk inn noen nye kanaler, men mulig de har vært der hele tiden :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...