Gå til innhold

+ - 30 kviser i hodebunnen. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver igjen på dette.

Jeg får en hel haug med kvis lignende kuler i hodebunnen veldig ofte, et par ganger i måneden.

Det er ingenting i dem, de gjør veldig vondt og det er uungåelig å ikke pirke på dem.

De "lever" der i 1 ukes tid for så å være vekke 1 uke eller 2 så er de plutselig der igjen .

Jeg kan regne 10 stk bare ved siden av det ene øret.

Glad jeg ikke er skallet for da hadde jeg ikke sett ut.

Det er ikke medisinen jeg går på som er årsaken sier legen.

Hva i alle dager er det som gjør det da?

Noen ganger får jeg skikkelig vonde i bakhodet og får problem med å sove for det gjør så vondt å ligge på.

Jeg blir så glad hvis noen kan "redde" meg fra dette før jeg blir gal.

Folk kan tro jeg har lus som må oppi håret hle tiden for å klø :(

Lips1365380508
Skrevet

Har du prøvd aloe vera shampoo? Den er kjempegod, og burde hjelpe mot kviser, da aloe vera hjelper for eksem og psoriasis på huden og hodebunnen burde ikke være no unntak. Kan være man blir dårligere i begynnelsen, men sånn er det med alle alternative produkter/medisiner, men hvis man ikke gir opp så blir det bedre:)

Skrevet

Har du prøvd aloe vera shampoo? Den er kjempegod, og burde hjelpe mot kviser, da aloe vera hjelper for eksem og psoriasis på huden og hodebunnen burde ikke være no unntak. Kan være man blir dårligere i begynnelsen, men sånn er det med alle alternative produkter/medisiner, men hvis man ikke gir opp så blir det bedre:)

Har prøvd aloe vera shampoo og tetree shampo uten bedring.

Har skiftet shampoer flere ganger også uten hell.

Virker som dette er utbrudd som må fram åkke som :(

Skrevet

Du bruker hårskum eller andre produkter i håret? Jeg får slike kløende små prikker av det. Og det blir sårskorper jeg stadig klorer opp. Beste er å la være å bruke noe i håret en stund å se an. Når jeg blir varm/svett og har noe dilldall i håret, så vil jeg nesten forgå som det klør. Huff!

Skrevet

Du bruker hårskum eller andre produkter i håret? Jeg får slike kløende små prikker av det. Og det blir sårskorper jeg stadig klorer opp. Beste er å la være å bruke noe i håret en stund å se an. Når jeg blir varm/svett og har noe dilldall i håret, så vil jeg nesten forgå som det klør. Huff!

Bruker shampoo, balsam og litt hårspray.

Hvis det er sprayen så er det rart det er mest kviser ved ørene for sprayen bruker jeg kun helt på toppen.

Skrevet

Har akkurat det samme problemet som deg, kanskje ikke i riktig så stor grad, men det er bortimot til å bli sprø av. Klarer jo ikke la være å pirke!

Har ikke prøvd ut så mye, men noen mente det kunne være balsamen? Altså være mer bevisst på at den kun skal brukes ytterst i håret og ikke inne ved hårbunnen.

Blir veldig glad om du kan legge ut tips her om du kommer over en mirakelkur :-)

Skrevet

Har akkurat det samme problemet som deg, kanskje ikke i riktig så stor grad, men det er bortimot til å bli sprø av. Klarer jo ikke la være å pirke!

Har ikke prøvd ut så mye, men noen mente det kunne være balsamen? Altså være mer bevisst på at den kun skal brukes ytterst i håret og ikke inne ved hårbunnen.

Blir veldig glad om du kan legge ut tips her om du kommer over en mirakelkur :-)

Det skal jeg gjøre hvis det dukker opp noe.

Skrevet

Jeg aner ikke om dette kan være til hjelp, men... Når mellomsten var baby, ble vi anbefalt en spesiell shampo som skulle hjelpe for alle problemer i hodebunnen. Hun hadde skurv og dette forsvant etter noen få shamponeringer.

Jeg husker jeg kjøpte shampoen på en stand for AloeVera-produkter og flaska var stor, hvit, pumpeflaske. Grønn skrift på..Men husker altså ikke merket :-(

Ta et søk på google på f.eks. hodebunnsproblemer, så kanskje du finner noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...