Gå til innhold

fin start på engelsk opplæring 6 åringer, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg skal starte med å ha en gruppe 6 åringer i engelsk, de kan ikke lese og skrive.

Tenkte jeg ville gi dem en morsom start på første kurset som gir mer smak. En morsom lek, spill eller sang. Tips mottas med stor takk. De er vel 12 stk i gruppen tror jeg.

Mvh

Skrevet

Eric Carle har noen "klassiske" enkle barnebøker som "Brown bear, brown bear" og "The very hungry caterpillar" m.fl Har også sett en Eric Carle webside en gang (søk i google). Disse bøkene har rim, repetisjoner etc og tar for seg farger, dyr mm.

Skrevet

Jeg synes sang + rim/regler er flott. Vet at snuppa hadde en sang om en katt som gjorde forskjellige ting (som de da også måtte gjøre)

I had a cat, his name is blue, and you don't know what he can do. He can.... (stand on a chair/lay on the floor/jump on the floor/look out the window.....)

Dette er enkelt og artig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...