Gå til innhold

Det ringte på døra/en kveld utenom det vanlige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det var et overraskende og kjempemorsomt besøk vi fikk. Det var en dame på over 60, som hadde bodd i huset vårt fra hun var født til litt over 20-års-alder. Hun ble sittende i 3 timer og hadde så mye morsomt og fortelle, både om hvordan huset så ut den gangen, og hva vi kan gjøre for å bringe det tilbake til det opprinnelige.

Hun hadde veldig god hukommelse og kunne fortelle om alle selskapelighetene de hadde i spisestuen, som i dag er bygget om til et eget rom. At det skjuler seg vakre rosetter i taket, som i dag er senket. Hun husker detaljer fra da hun var lita jente hvor de satt og sorterte rutene i parketten, for at det skulle passe sammen og for å få et levende spill i parketten.Hun husker at de åpnet vinduene om våren i vinterhaven og solte seg gjennom dem.

Den gangen var det det en kjempestor eplehage. Nå er det bare to epletrær igjen og på deler av hagen er det bygget 2 andre hus.

Under krigen hadde de griser i garsjen og høns i et rom i kjelleren. Hun viste oss hvilket vindu hønsene gikk ut og inn av. Hun viste oss hvilken rom i kjelleren eplene ble lagret. Hun viste oss små hull i kjellergulvet som de en gang borret fordi de hadde hatt en vannlekasje.Hun fortalte oss om alle antikvitetene og hvor møblene var plassert den gangen.

Hun fortalte hvor traumatisk det var for henne da foreldrene solgte huset og flyttet utenlands. Hun ble igjen hos besteforeldrene. Hun var voksen, men hun var så glad i dette stedet.

Hun hadde mye mye mer og fortelle fra nabolaget og hvordan det var den gangen. Det var så spennende og høre henne fortelle. Og ikke nok med det. Det viste seg at hun er forfatter og har skrevet en bok fra barndommen sin og dette huset som hun ville komme tilbake til oss med.

Hun var en slik fargerik dame. Har reist mye og vært på jordomseiling og da hun fikk høre at vi også har seilbåt, endte det med at hun ba oss med på seiltur til Caribien.

Ja, dette skal jeg si var en hyggelig kveld som jeg bare måtte dele med dere.

Skrevet

Det hørtes veldig koselig ut. Det er morsomt å kjenne historien om stedet man bor.

Skrevet

Så spennende! :) Du har ikke flytta, altså.

Vi får ikke solgt jo. Ikke selger vi til under takst heller. Vi har allerede startet oppussing av det ene badet og planen er å ta rom for rom.Jeg hadde begynt å se for meg den videre fremtiden her, men damen fablet litt om kjøpe det. Jeg tror nok det bare var en unnskyldning for å få komme inn og se, men vi hadde uten tvil sluppet henne inn likevel:)Huset blir trukket tilbake om en måned og nå begynner jeg å håpe at ingen byr takst. Har begynt å drømme om hvor fint vi kan får det:) Og så er det ungene selvfølgelig. De vil jo bo her.

Skrevet

Det hørtes veldig koselig ut. Det er morsomt å kjenne historien om stedet man bor.

Ja, det var kjempemorsomt. Gleder meg slik til å lese boka:)

Skrevet

Vi får ikke solgt jo. Ikke selger vi til under takst heller. Vi har allerede startet oppussing av det ene badet og planen er å ta rom for rom.Jeg hadde begynt å se for meg den videre fremtiden her, men damen fablet litt om kjøpe det. Jeg tror nok det bare var en unnskyldning for å få komme inn og se, men vi hadde uten tvil sluppet henne inn likevel:)Huset blir trukket tilbake om en måned og nå begynner jeg å håpe at ingen byr takst. Har begynt å drømme om hvor fint vi kan får det:) Og så er det ungene selvfølgelig. De vil jo bo her.

Når jeg leser innlegget mitt ser jeg at jeg skrev slik hun snakket.Ha ha, skikkelig vestkant;o) Spisestuen i steden for spisestua og vinterhaven isteden for vinterhagen. Håper du ikke dømmer meg:) At du kalte meg vestkanberte stakk dypere enn jeg har villet innrømme. Det passer egentlig veldig dårlig på meg, men jeg ble veldig fasinert av alt hun hadde å fortelle og jeg ble nok litt påvirket et øyeblikk;o)

Skrevet

Utrolig gøy! :)

Jeg ville tatt det som et tegn på at dere ikke må flytte hehe, har dere snakket om det?

Tenker dere gleder dere til boken!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...