Gå til innhold

Noen andre som har "møtt veggen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har over flere år mistrivdes i jobben min. Nå er det så ille at jeg kjenner jeg er deprimert og maktesløs. Føler jeg har kjørt meg skikkelig fast. Kommer ingen vei. Leser daglig jobbannonser, men har ikke mot til å søke, siden jeg egentlig ikke vet hva jeg vil. Har en treårig helsefaglig høyskoleutdannelse bak meg, og føler jeg må holde meg til yrket mitt...Betaler tross alt på studielånet ennå. Men innerst inne vet jeg at jeg egentlig ønsker meg langt bort fra dette fagfeltet.

Vet egentlig ikke hva jeg vil med innlegget. Men er det noen her som har opplevd det samme og har tips, så er jeg takknemlig for det...Gjerne dem som har fått tilbake gleden ved arbeidet sitt.

Gjest midgarsormen
Skrevet

Jeg har det nok sånn som deg. Har også 3-årig helsefagutdannelse, men føler ingen glede ved jobben. Jeg er ikke deprimert, men jeg tror mye henger sammen med problemer med ledelsen. Vi er underbemannet hele tiden, og hver gang jeg sier i fra om dette blir ledelsen sur/sint og konstruerer opp usannheter om meg/andre som sier ifra. Helt håpløst. Vet ikke hva jeg/vi skal gjøre, men jeg kjenner at jeg ikke vil jobbe innenfor dette yrket mer.

Skrevet

Problemet ditt tror jeg er at du føler at de tre årene med utdanning blir bortkastet hvis du velger et annet yrke. Det synes jeg ikke nødvendigvis er riktig. Det du lærte disse tre årene, er noe du vil ha med deg resten av livet, og siden det er en helsefaglig utdanning du har, har dette mye å si i forhold til samspill med andre mennesker og din forståelse av dem. Så en utdannelse vil aldri være bortkastet.

Jeg synes at du, siden du mistrives så der du er nå, seriøst skal vurdere en annen jobb. Sannsynligheten for at det vil bli bedre der du er nå, er liten - og du skal ikke ødelegge livet ditt på å tvinge deg til å jobbe der. Mennesker bør drive med noe de synes er morsomt, givende og som de trives med:-)

Hilsen ei som nettopp har snudd om på livet og begynt å tenke nytt:-)

Skrevet

Huff, det er svært slitsomt å ha det sånn. Så det er nok lurt å gjøre noe med det snart så du ikke går helt i kjelleren.

Men er det ikke mulig å bli omplassert der du er?

Det er ikke muligheter innenfor utdannelsen din du ikke har tenkt på? Kan jo være yrker/jobber hvor det kan være en fin bakgrunn å ha, det du har. Kanskje det er jobber du ikke har tenkt på, hvor dette kan brukes?

Prøv å tenk litt utradisjonelt, kanskje finnes det løsninger du ikke har tenkt på.

Du må jo tilslutt velge, enten å tviholde på å jobbe innenfor utdannelsen din eller å bli helt ødelagt helsemessig. Så det er nok lurt å prøve å være kreativ fremover.

Skrevet

Jeg har det nok sånn som deg. Har også 3-årig helsefagutdannelse, men føler ingen glede ved jobben. Jeg er ikke deprimert, men jeg tror mye henger sammen med problemer med ledelsen. Vi er underbemannet hele tiden, og hver gang jeg sier i fra om dette blir ledelsen sur/sint og konstruerer opp usannheter om meg/andre som sier ifra. Helt håpløst. Vet ikke hva jeg/vi skal gjøre, men jeg kjenner at jeg ikke vil jobbe innenfor dette yrket mer.

Ja, jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Hos oss er det stadige nedskjæringer. Nå har de stengt avdelingen jeg har jobbet på i alle år, og jeg har blitt overflyttet til en annen avdeling uten å ha noe å si. Mange har sagt opp i protest. Folk er fortvilet... Orker ikke å være i helsevesenet lenger... Blir sliten av dette.

Skrevet

Problemet ditt tror jeg er at du føler at de tre årene med utdanning blir bortkastet hvis du velger et annet yrke. Det synes jeg ikke nødvendigvis er riktig. Det du lærte disse tre årene, er noe du vil ha med deg resten av livet, og siden det er en helsefaglig utdanning du har, har dette mye å si i forhold til samspill med andre mennesker og din forståelse av dem. Så en utdannelse vil aldri være bortkastet.

Jeg synes at du, siden du mistrives så der du er nå, seriøst skal vurdere en annen jobb. Sannsynligheten for at det vil bli bedre der du er nå, er liten - og du skal ikke ødelegge livet ditt på å tvinge deg til å jobbe der. Mennesker bør drive med noe de synes er morsomt, givende og som de trives med:-)

Hilsen ei som nettopp har snudd om på livet og begynt å tenke nytt:-)

Takk for svar! Du gav meg et lite spark i baken;) Og det trenger jeg! Jeg går nemlig rundt med en drøm om å starte opp noe for meg selv... Og jammen meg... Nå tror jeg at jeg skal undersøke litt nærmere om det er gjennomførbart. Takk!

Skrevet

Huff, det er svært slitsomt å ha det sånn. Så det er nok lurt å gjøre noe med det snart så du ikke går helt i kjelleren.

Men er det ikke mulig å bli omplassert der du er?

Det er ikke muligheter innenfor utdannelsen din du ikke har tenkt på? Kan jo være yrker/jobber hvor det kan være en fin bakgrunn å ha, det du har. Kanskje det er jobber du ikke har tenkt på, hvor dette kan brukes?

Prøv å tenk litt utradisjonelt, kanskje finnes det løsninger du ikke har tenkt på.

Du må jo tilslutt velge, enten å tviholde på å jobbe innenfor utdannelsen din eller å bli helt ødelagt helsemessig. Så det er nok lurt å prøve å være kreativ fremover.

Takk for svar! Nei, det er ikke aktuelt å være i dette fagfeltet i det hele tatt. Jeg kjenner jeg har fått nok! Og det er, som du skriver, viktig å gjøre et grep før det er for sent. Så nå lurer jeg på å gjøre alvor ut av en drøm jeg lenge har gått med - å starte opp for meg selv, og være min egen herre;)

Skrevet

Takk for svar! Du gav meg et lite spark i baken;) Og det trenger jeg! Jeg går nemlig rundt med en drøm om å starte opp noe for meg selv... Og jammen meg... Nå tror jeg at jeg skal undersøke litt nærmere om det er gjennomførbart. Takk!

Så bra at jeg kunne være til hjelp:-) Hvis du ikke bor langt unna meg, så kan vi starte noe sammen, vettu...hihi....

Lykke til!!

Gjest bare meg selv jeg og
Skrevet

Takk for svar! Nei, det er ikke aktuelt å være i dette fagfeltet i det hele tatt. Jeg kjenner jeg har fått nok! Og det er, som du skriver, viktig å gjøre et grep før det er for sent. Så nå lurer jeg på å gjøre alvor ut av en drøm jeg lenge har gått med - å starte opp for meg selv, og være min egen herre;)

I hvilken bransje da? Driver for meg selv jeg også, og har ikke angret en dag :o)

Skrevet

Da vil det være et passende tidspunkt å realisere drømmen. Det er godt arbeidsmarked nå og gode tider, så mulighetene for å lykkes er ganske stor.

Lykke til:-)

Skrevet

I hvilken bransje da? Driver for meg selv jeg også, og har ikke angret en dag :o)

Jeg er i denne fasen selv. Har startet opp for meg selv, og har akkurat fått det formelle på plass.

Hadde vært artig å høre hva du driver med.

Send meg gjerne en mail: [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...