Gå til innhold

Hvor mange euro i lommepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange euro tror dere vi trenger for en uke på mallorca?

Vi er to voksne og to barn. Regner med de tar Visa de fleste plasser,men det er alltid litt greit å ha litt kontanter også. Hvor mye tror dere?

Skrevet

Jeg ville ikke tatt med så mange, et par hundre max. Merker dere at dere trenger kontanter, tar dere ut i banken eller i en minibank med VISA-kortet når dere er der nede.

Skrevet

Vi har sluttet helt å ta med kontanter utalands. Du får handle med kort både i fly og dit du kommer. Ta ut i minibank når du kommer fram, evt på flyplassen. Dette synes jeg er enkelt og greit!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg hadde ikke med 1 euro jeg. Tok ut penger der nede. Det jeg handlet på veien betalte jeg med kort.

Vi var en uke i Alcudia, men beklager, jeg har fortrengt hvor mye vi brukte ;o)

Det er turistplass da, så hvis dere skal spise ute, koster det litt. Men igjen, man får mer god mat, for mindre penger enn her hjemme.

Skrevet

Jeg hadde nok tatt med 2-300 Euro. Alltid greit med litt lommepenger.

Skrevet

Enig i at en alltid må ha med seg noe kontanter. Kanskje er det ikke lett å få tak i på flyplassen, og de kan trengs til buss og taxi med en gang. Vil også trengs til diverse is og småtteri i løpet av ferien, en kan også havne på enkelte restauranter eller barer der de ikke tar kort.

Ville tatt med ca. 300 euro og ellers satset på kort. Ta med minst to ulike kort (til sammen), kjipt om ett kort ikke skulle fungere eller bli borte.

Skrevet

Yessssss, ta for Guds skyld med penger i tillegg til kort!

Vi hadde litt penger, da visakortet mitt ble frastjålet/ mistet (jeg er sannelig ikke sikker på hva som skjedde der, altså.) Og jeg var den eneste som hadde kort. Tro meg, det var ikke gøy! Takket være svigerfar, berget vi ferien. Han lånte oss beløpet og ordnet opp hjemme, sånn at vi fikk pengebud via reisebyrået. For pengene våre sto på konto her hjemme, kortet måtte vi sperre - vi fikk ikke ut pengene våre...

Ville sikkert hatt med ca 400 euro.

*klok av skade*

Gjest Shira :o)
Skrevet

Yessssss, ta for Guds skyld med penger i tillegg til kort!

Vi hadde litt penger, da visakortet mitt ble frastjålet/ mistet (jeg er sannelig ikke sikker på hva som skjedde der, altså.) Og jeg var den eneste som hadde kort. Tro meg, det var ikke gøy! Takket være svigerfar, berget vi ferien. Han lånte oss beløpet og ordnet opp hjemme, sånn at vi fikk pengebud via reisebyrået. For pengene våre sto på konto her hjemme, kortet måtte vi sperre - vi fikk ikke ut pengene våre...

Ville sikkert hatt med ca 400 euro.

*klok av skade*

Men altså, jeg har jo alltid med flere kort. Pluss at sambo har sine kort. Ikke går jeg med alle kortene i samme lomme heller.

Jeg er motsatt av deg jeg, redd for å ha for mye kontanter på meg. Da ser jeg for meg at alle ser på meg, og hvor mye jeg har ;o)

Kan det ha noe med at jeg aldri bruker kontanter omtrent? Ikke her hjemme heller? (bruker kontanter i utlandet, tatt ut der, pga høye gebyr)

For du skjønner, jeg har denne diskusjonen med bestemora mi nå, vi skal på tur sammen, og hun er hysterisk for at jeg ikke har en krone med meg, men skal ta ut på flyplassen. Jeg derimot ser ikke problemet. Så kom vi til og diskutere dette med generasjon. Hune r vant til kontanter, jeg er vant til kort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...