Gå til innhold

Har du vært i Riga?

Gjest på forhånd takk for svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er verdt å se? Hva er lurt å kjøpe? Er butikker åpne også på søndager? Andre tips?

Gjest Lillesøsteren
Skrevet

Tror ikke butikkene er åpne på søndager. Vær forberedt på at du som oftest ikke møter smilende ekspeditører bak disken. Samt at Taxi er like dyrt som i Norge, men at trikk er superbillig. Det var vanskelig å finne noen på gata som kunne engelsk, hvis du skal spørre om en retning eller noe. Hvis det er tre shoppingsentere der så er det et i sentrum, og et ved den morsomme berykte restauranten Lido, men det jeg syntes vvar best var ihvertfall et kvarters trikketur unna sentrum. Digert kjøpesenter med masse butikker. Damen på turistinformasjonen sa at det var der de handlet de som bodde der selv.

Ellers var jo gamlebyen fin. Og en del annen bebyggelse også.

I sentrum fant vi også en restaurant(med nattklubb) som lå ned i en kjeller. Denne var kjempebra. Operahuset ligger vel i en park, og jeg lurer på om denne restauranten lå på hjørnet av denne parken men muligens et par gater opp eller ned eller til siden, opp mot høyre fra operahuset. Anbefales absolutt å finne den.

Lido må jo såklart også prøves. God rimelig mat, og fest i kjelleren.

Ellers var vi på ballett i operahuset, det var jo fantastisk morsomt selv om de så litt amatør ut de som danset.

Ellers synes jeg sko og mat var billig. Og spa skal også være det. Men det kan være språkproblemer.

Jeg kunne ihvertfall veldig tenkt meg å reise tilbake dit.

http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=16&ThreadID=186378&s=&page=5

Skrevet

Tror ikke butikkene er åpne på søndager. Vær forberedt på at du som oftest ikke møter smilende ekspeditører bak disken. Samt at Taxi er like dyrt som i Norge, men at trikk er superbillig. Det var vanskelig å finne noen på gata som kunne engelsk, hvis du skal spørre om en retning eller noe. Hvis det er tre shoppingsentere der så er det et i sentrum, og et ved den morsomme berykte restauranten Lido, men det jeg syntes vvar best var ihvertfall et kvarters trikketur unna sentrum. Digert kjøpesenter med masse butikker. Damen på turistinformasjonen sa at det var der de handlet de som bodde der selv.

Ellers var jo gamlebyen fin. Og en del annen bebyggelse også.

I sentrum fant vi også en restaurant(med nattklubb) som lå ned i en kjeller. Denne var kjempebra. Operahuset ligger vel i en park, og jeg lurer på om denne restauranten lå på hjørnet av denne parken men muligens et par gater opp eller ned eller til siden, opp mot høyre fra operahuset. Anbefales absolutt å finne den.

Lido må jo såklart også prøves. God rimelig mat, og fest i kjelleren.

Ellers var vi på ballett i operahuset, det var jo fantastisk morsomt selv om de så litt amatør ut de som danset.

Ellers synes jeg sko og mat var billig. Og spa skal også være det. Men det kan være språkproblemer.

Jeg kunne ihvertfall veldig tenkt meg å reise tilbake dit.

http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=16&ThreadID=186378&s=&page=5

Tusen takk! Mange nyttige tips her:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...