Gå til innhold

Når naboen spiller for høy musikk

Anbefalte innlegg

Gjest maktløs men ikke rådløs
Skrevet

Istad kom jeg hjem fra jobben trøtt og sliten. Hadde behov for litt ro. Etter en stund begynte naboen over meg å spille høy musikk (vi bor i blokk). Han er glad i rock. Det var ikke det at han spilte musikk, det var volumet jeg reagerte på.

Jeg gikk opp og ringte på, og spurte på en veldig høflig måte om det var mulig at han kunne tenke seg å dempe musikken littegrann. Jeg la til at det er jo veldig lytt her. Naboen, som regnes for å være en særing, svarte bare surt at "Det er ikke lydløst hos deg heller". Jeg svarte, som sant var: "Du må da bare si fra hvis jeg spiller musikken for høyt, jeg demper den gjerne" (Jeg er lett å be sånn, dessuten spiller jeg aldri musikk særlig høyt). Han bare gjentok det samme surt og lukket døren. Så fortsatte han å spille musikken like høyt.

Jeg ble rådløs og oppgitt, og hadde fått helt vondt i hodet av muskken. Det må nevnes i saken at det var ingen andre å klage til heller, da denne sære mannen er leder i styret i borettslaget...

Da fikk jeg plutselig en idé: Jeg satte på Beethovens 5.symfoni på absolutt høyeste volum (den starter som kjent ganske bråkete), og hadde den på i omtrent ti minutter. Rett under hans stue.

Deretter gikk jeg opp og ringte på igjen og spurte: "Ønsker du at vi inngår en avtale om at vi begge demper musikken?" Han mumler surt: Det er jo ikke MEG som bråker nå, det er deg! Jeg gjentok mitt spørsmål. Han mumlet "Ja okey da" og lukket dørene. Etter det har det vært stille (hos meg også selvsagt).

Skrevet

Jeg kan anbefale deg å gå til anskaffelse av en god innspilling av Verdis requiem. Dies Irae-satsen pisser på Skjebnesymfonien. :)

Skrevet

Jeg har i lange perioder leigt ut leiligheten i kjelleren, og var lite plaget med støy som høy musikk.

En gang jeg var i kjellerleiligheten, hørte jeg derimot bråk fra min leilighet... De som bor underst er altså mest plaget!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...