Gå til innhold

De fantastiske fruktposene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg galt?

Jeg skrellet et eple, delte det i båter, puttet i posen, blåste opp så langt det gikk, og la i kjøleskapet for halvannen time siden. Nå er de brune i kantene, såpass mye at de ikke ser så fabelaktig friske ut som det ble sagt at de skulle.

Det er norske epler, og en av bitene hadde antydning til lysebrunt i fruktkjøttet, kan det være derfor? Eller har jeg gjort noe annet feil?

Skrevet

Aner ikke, men jeg prøvde disse fantastiske posene i går, og det funka helt fint. Men det var Storebror som la frukten oppi og fiksa posen,så jeg veit ikke hvordan det gjøres. ;)

La posen i kjøleskapet med frukt å går kveld, frukten var like fresh i dag tidlig da den blei lagt i skollesekken.

Skrevet

Aner ikke, men jeg prøvde disse fantastiske posene i går, og det funka helt fint. Men det var Storebror som la frukten oppi og fiksa posen,så jeg veit ikke hvordan det gjøres. ;)

La posen i kjøleskapet med frukt å går kveld, frukten var like fresh i dag tidlig da den blei lagt i skollesekken.

Urettferdig! ;-)

Hadde gledet meg SÅNN til å sende lekker frukt med ungene. Skolefrukten her er ike akkurst noe å skryte av...

Skrevet

Skal man virkelig blåse inn luft? Burde man ikke klemme ut luft?

Skrevet

Det er jo luft som gjør at frukt blir brun, så prøv å suge ut lufta istedet kanskje.

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvilke fantastiske fruktposer snakker vi om her? Aldri hørt om...

Skrevet

Merkelig, jeg har aldri opplevd at eplene har blitt brune i fruktposene. Du må blåse dem godt opp altså! Men det hadde du visst gjort? Kanskje det er forskjell på epler, at noen blir veldig lett brune?

Skrevet

Skulle det ikke vre to poser, da, der man suger _ut_ luften av innerposen og blåser luft _inn_ i ytterposen? Det er jo oksygen som gjør at frukten blir brun...

Skrevet

Merkelig, jeg har aldri opplevd at eplene har blitt brune i fruktposene. Du må blåse dem godt opp altså! Men det hadde du visst gjort? Kanskje det er forskjell på epler, at noen blir veldig lett brune?

Har blåst opp nærmest til bristepunktet. Ser noen her spør om jeg har sugd ut luft,men det står det ingenting om at man skal gjøre, hverken i inner- eller ytterposen.

Skrevet

Hvilke fantastiske fruktposer snakker vi om her? Aldri hørt om...

Poser som forhindrer at det slipper inn luft, dermed blir ikke skrelt frukt brun og mindre apetittelig. ICA har dem.

Mine ligger foreløpig i skuffen, så jeg har ingen erfaringer.

Gjest annlovinda
Skrevet

Har blåst opp nærmest til bristepunktet. Ser noen her spør om jeg har sugd ut luft,men det står det ingenting om at man skal gjøre, hverken i inner- eller ytterposen.

Jeg kjøpte slike poser i forrige uke. Og putter i oppskjært eple og pære i på kvelden, legger de i kjøleskapet til gutten skal på sfo dagen etter. Da ser den like fin ut, og i følge gutten selv så er de helt fine når han spiser det til skolematen.

Og det er riktig at du bare skal blåse luft inn i posen, for det er luften som danner vakumet rundt frukten. Frukten får jo ikke luft på seg da.

Gjest annlovinda
Skrevet

Du må suge, ikke blåse ;-)

Nei, du skal blåse.

Du putter frukten inn i et rom, så blåser du luft inn i et annet rom, og den lufta danner vakum rundt frukten.

Skrevet

Hvor kjøpes de fantastiske fruktposene?

De har dem i hvert fall på ICA. Jeg fant dem ved fruktdisken, ikke sammen med andre typer poser.

Hvis du søker litt, kan det hende du finner en tråd om saken som er ca. en uke gammel. Der framgikk det at de også finnes andre steder.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hvor kjøpes de fantastiske fruktposene?

Jeg kjøpte på Rimi. Hang ved frukten.

Her har frukten i biter holdt seg veldig fin, og guttungen er super fornøyd med at han bare åpner posen, og har da biter av frukt som er like fine.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Her er eplebitene like fine, og jeg bare blåser posen opp det jeg klarer.

Mulig at det forsetter og bli stygge, om det allerede er antydning til det?

tzatziki1365380058
Skrevet

Poser som forhindrer at det slipper inn luft, dermed blir ikke skrelt frukt brun og mindre apetittelig. ICA har dem.

Mine ligger foreløpig i skuffen, så jeg har ingen erfaringer.

Jeg vil ha sånne!

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...