Gå til innhold

Forskjellen mellom lærer og adjunkt?!

Anbefalte innlegg

Gjest lærer vs adjunkt
Skrevet

Ja, kan noen fortelle meg den? Jeg vet det er lønnsmessig forskjell.

Fortsetter under...

Gjest absoluttmmmm
Skrevet

En lærer i dag er adjunkt. 4 år på lærerhøgskolen og du er adjunkt, 5 år..adjunkt med opprykk.

Skrevet

Allmenlærer er høyskoleutdannet, adjunkt universitetsutdannet. Tror jeg? :)

Skrevet

Adjunkt er (i hvertfall var) cand. mag + ped.sem (altså en fagkrets på universitet + pedagogikk)

Lærere har gått lærerhøgskolen (som vel var 3 årig men nå er 4 årig)

Skrevet

Allmenlærer er høyskoleutdannet, adjunkt universitetsutdannet. Tror jeg? :)

Neida, i hvertfall før i tiden ble man adjunkt om man tok et påbygningsår etter lærerskolen.

Annonse

Skrevet

Lektor har hovedfag eller master + ped.sem., ville tro det vanligvis blir mer enn to år utover det du nevner.

Siterte fra linken, utover det har jeg ikke peiling.

Skrevet

Neida, i hvertfall før i tiden ble man adjunkt om man tok et påbygningsår etter lærerskolen.

Sorry, jeg blanda visst sammen adjunkt og lektor eller noe sånt. ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå til dags utdannes alle til adjunkter, altså er det en fireårig utdannelse mot tre i den tida jeg studerte for å bli lærer.

Altså:

Lærer - 3 år på høgskole

Adjunkt - 4 år på høgskole

Adjunkt med opprykk - 5 år på høgskole

Lektor - 6 år på høgskole, med det som tidligere var hovedfag.

Skrevet

Sorry, jeg blanda visst sammen adjunkt og lektor eller noe sånt. ;)

Det var ikke helet feil det du sa, da, for man kan bli adjunkt om man tar ped.sem. etter en cand.mag.-grad (eller nå antakelig bachelor-grad).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...