Gjest Anonym for anledningen:-) Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Hei, jeg er i en omleggingsfase i livet, og vurderer seriøst læreryrket. Men, jeg føler ikke for å utdanne meg til allmennlærer, men vil heller bli faglærer i historie, religion, samfunnslære. Hvordan skal jeg gå fram for å utdanne meg til lærer i bare noen fag, eller er det ingen annen vei utenom enn 4 år på lærerhøyskolen? 0 Siter
Babette Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Du kan jo ta historie, statsvitenskap (eller sosiologi) og religionsvitenskap (hvis det finnes) på universitetet, og så ta ped.sem for å få undervisningskompetanse etterpå. Jeg tror det heter bachelorgrad nå, det som før het cand. mag. 0 Siter
Sofline Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 4-årig allmennlærerskole er det korteste alternativet. Ellers kan må du ta en mastergrad og et års praktisk pedagogisk utdannelse, noe som tar seks år til sammen, eller en 5-årig lærerutdannelse ved universitetet, som du kan gjøre mer snever enn allmennlærerutdannelsen. Eventuelt kan du bare ta årsstudium i fagene du vil undervis, men så blir du en av de "ufaglærte" lærerne. 0 Siter
sant å si Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Du kan jo ta en titt på denne: http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?-database=yrker.fm5&-layout=web1&yrkenavn=Faglærer&-search 0 Siter
org Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Den aller letteste veien å gå, er nok allmennlærerstudiet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.