Gå til innhold

Billig bosted i Oslo & Hamar

Anbefalte innlegg

Gjest Jens Kristian
Skrevet

Jeg skal på noen samlinger på østlandet og trenger et sted å bo, så billig som mulig. Skal først et par dager i Oslo, men har med meg bil så om det er litt utenfor sentrum gjør ikke noe.

Er ikke så opptatt av god standard så lenge det er en seng og varmt vann. Skal deretter et par dager til Hamar, og her gjelder samme faktorer på bostedet.

Noen som kan tips meg om noen steder man bor greit og billig i de respektive byene?

På forhånd takk

Skrevet

Oslo Vandrerhjem Holtekilen (ligger mellom Oslo og Sandvika). Kort vei inn til sentrum på E18.

Skrevet

På Hamar burde dette stedet oppfylle dine kriterier: http://www.seiersted.no/index.htm

Der skal ikke jeg overnatte! Vi tenkte å overnatte der en gang og jeg gikk inn for å spørre om de hadde noen ledige rom. Mannen bak skranken så på meg, målte meg fra øverst til nederst flere ganger og spurte hvor mange vi var. Jeg sa vi var to voksne og han fortsatte å måle meg og jeg tenkte at "Nå spør han snart om vi er gift!" Han gjorde ikke det, men det var like før! De hadde et rom så ble ledig om et par timer... Han var en dårlig løgner så jeg antar han bare ikke ville ha et ugift par der rett og slett. Vi sov på SAS-hotellet (?) på Hamar istedet. Mye dyrere selvfølgelig, men der ble vi ikke uglesett i alle fall. :o)

Skrevet

Der skal ikke jeg overnatte! Vi tenkte å overnatte der en gang og jeg gikk inn for å spørre om de hadde noen ledige rom. Mannen bak skranken så på meg, målte meg fra øverst til nederst flere ganger og spurte hvor mange vi var. Jeg sa vi var to voksne og han fortsatte å måle meg og jeg tenkte at "Nå spør han snart om vi er gift!" Han gjorde ikke det, men det var like før! De hadde et rom så ble ledig om et par timer... Han var en dårlig løgner så jeg antar han bare ikke ville ha et ugift par der rett og slett. Vi sov på SAS-hotellet (?) på Hamar istedet. Mye dyrere selvfølgelig, men der ble vi ikke uglesett i alle fall. :o)

Bra du satte spørsmålstegn ved SAS hotellet. Det er ikke noe SAS hotell på Hamar. Du var nok for opptatt av å komme deg til sengs med din ugifte partner at du ikke la merke til hvilke hotell det var:-)

Skrevet

Bra du satte spørsmålstegn ved SAS hotellet. Det er ikke noe SAS hotell på Hamar. Du var nok for opptatt av å komme deg til sengs med din ugifte partner at du ikke la merke til hvilke hotell det var:-)

Hva het hotellet da? Det var stort og dyrt og lå i sentrum i alle fall. :o)

Skrevet

Jeg bruker som regel Thon Budget-hotellene når jeg er ute og reiser. Thon Hotel Munch lå jeg på sist i Oslo. Helt greit hotel, veldig sentralt i forhold til Karl Johan.

http://www.thonhotels.no/hotell_list.asp?type=1

Har også overnattet på Gjestehuset Lovisenberg i Oslo. Det ligger ikke i sentrum, men mot Sagene. Veldig rolig sted, i et stort gammelt hus, med "sjel". Ganske rimelig.

http://gjestehuset.diahuset.no/html/start.html

Hamar aner jeg ingenting om.

Skrevet

Kan være Scandic kanskje? eller Astoria?

Skrevet

Da var det nok Astoria eller Victoria, for Scandic ligger ikke direkte i sentrum.

:-)

Skrevet

Da var det nok Astoria eller Victoria, for Scandic ligger ikke direkte i sentrum.

:-)

Vi kikket på både Astoria og Victoria og valgte det der det gikk an å parkere. :o) Det var det nyeste av de to.

Skrevet

He he..du så nok alt for tvilsom ut..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...