Gå til innhold

rettigheter ved oppsigelse

Gjest noen som vet og kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet og kan hjelpe?
Skrevet

Jeg har 3 måneders oppsigelse og kan få ny jobb i mellomtiden som koliderer med min nåværende arbeidstid. Hva slags rettigheter har jeg når jeg er deltidsansatt i forhold til å ta ut resterende ferie for å få korte ned oppsigelsen min? Og kan ferieuke fra ifjor brukes eller er den tapt siden det er nytt år?

Skrevet

Hvis du har opptjent ferie i fra i fjor og har søkt om å få den overført til å i år, så er den selvsagt gyldig. Du har muligheten til å overføre 10 til 15 dager. Verre er det om du ikke har søkt om overføring.

Ferien du har til gode må du enten ta ut i oppsigelsestiden din eller så må du få betalt for den.

Men det er ikke sikkert at du kan avkorte oppsigelsestiden din med ferien, altså slutte før og ta ferie f.eks den siste måneden. Det må du i tilfelle snakke med arbeidsgiveren din om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...