Gå til innhold

Hjelp meg med gulrotkake :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri laget før, av en eller annen grunn. Men det går sikkert bra :-)

Problemet er bare - jeg har kun én kakeform, og jeg tror den er 28 cm i diameter, eller som den største springformen når man kjøper 3 stk om dere forstår.

Passer denne oppskriften til størreslen på formen?

4 egg

360 g sukker

200 g hv.mel

2 dl olje

2 ts natron

2 ts kanel

2 ts vaniljesukker

360 g gulrøtter

Andre gode tips og råd for å få kaken vellykket tas imot med stor takk ;-)

Skrevet

Ååååååå - nå fikk jeg jammen lyst til å lage gulrotkake! Mange år siden sist!

Husker ikke min oppskrift, men jeg mener at når jeg laget den i langpanne (altså større enn springform), brukte jeg 6 egg? Så da passer det sikkert med 4 til 28 cm rund form.

Det er godt å ha i litt hakkete mandler eller solsikkefrø også, hvis du liker det :-)

Skrevet

Ååååååå - nå fikk jeg jammen lyst til å lage gulrotkake! Mange år siden sist!

Husker ikke min oppskrift, men jeg mener at når jeg laget den i langpanne (altså større enn springform), brukte jeg 6 egg? Så da passer det sikkert med 4 til 28 cm rund form.

Det er godt å ha i litt hakkete mandler eller solsikkefrø også, hvis du liker det :-)

Jeg må ut og handle etterpå, så jeg får liksågodt shoppe inn noen kakeformer samtidig. uff, i dag skjer bare alt på en gang, må bare stresssssssse neeeeeed...... :o)

Skrevet

Jeg må ut og handle etterpå, så jeg får liksågodt shoppe inn noen kakeformer samtidig. uff, i dag skjer bare alt på en gang, må bare stresssssssse neeeeeed...... :o)

Hadde du ikke kakeformer da?

Skrevet

Hadde du ikke kakeformer da?

Bare én... ikke helt oppdatert i skapene her, nei :o)

Skrevet

Jordbærkake, sjokoladekake, romkake = godt

Jeg har smakt 8 forskjellige gulrotkaker, alle smakte pøkk. Gulrot hører til i middagsserveringen ;o)

(sikker på at din blir god, da.. :))

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1188982440' post='3668341]

Jordbærkake, sjokoladekake, romkake = godt

Jeg har smakt 8 forskjellige gulrotkaker, alle smakte pøkk. Gulrot hører til i middagsserveringen ;o)

(sikker på at din blir god, da.. :))

Pøkk har jeg aldri smakt ;-)

Skrevet

Bare én... ikke helt oppdatert i skapene her, nei :o)

Kjøp "gullfargede" kakeformer. De leder varmen best, og gir jevnt stekeresultat. Billigst på Rema Stormarked, Obs og Sparkjøp.

Gjest muskatnot
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1188983626' post='3668370]

Kjøp "gullfargede" kakeformer. De leder varmen best, og gir jevnt stekeresultat. Billigst på Rema Stormarked, Obs og Sparkjøp.

ikke glem glasuren da...

det er jo det beste!

jancka1365381087
Skrevet

På denne oppskrifta passer 24 cm. form.

Pass på at du ikke bruker mere gulrot enn det står, da blir den lett tung. Riv også gulrøttene veldig fint så slipper du lange gulrotremser i kaka :)

Skrevet

Sikkert for sent, men jeg ville lagt litt på oppskriften eller kjøpt en mindre form. Jeg skjønte lenge ikke hvorfor gulrotkaka mi ikke hevet når jeg bakte den hjemme hos foreldrene mine, helt til jeg fant ut at kakeformen deres er større enn min. Hvordan gikk det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...