Gå til innhold

TV2 - tid for mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går på programmet mener jeg at de henviste til nettsiden sin som tv2.no/tidfor men jeg får ikke frem noen side og jeg klarer heller ikke finne noen link på tv2.no - noen som kan hjelpe meg ?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1188984850' post='3668385]

Se om du kommer deg inn via denne linken:

http://www.tv2.no/tidfor/

Nei jeg får det ikke til - men det kan hende det er pcén her det er noe rart med - når jeg prøvde linken lukket alle IEvinduer seg.

Var en oppskrift jeg ville ha tak i så jeg får vente til dataeksperten kommer hjem i kveld :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nei jeg får det ikke til - men det kan hende det er pcén her det er noe rart med - når jeg prøvde linken lukket alle IEvinduer seg.

Var en oppskrift jeg ville ha tak i så jeg får vente til dataeksperten kommer hjem i kveld :)

Jeg er ikke så datakyndig, så jeg vet ikke hva som er grunnen.

Sier du hvilken oppskrift det er, kan jeg kopiere den over hit til deg, om du vil?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1188985825' post='3668397]

Jeg er ikke så datakyndig, så jeg vet ikke hva som er grunnen.

Sier du hvilken oppskrift det er, kan jeg kopiere den over hit til deg, om du vil?

Det var da veldig til service :)

De lagde en sjokoladekake med bunn, et slags sjokolde/fløte fyll også krem på toppen. Selvsagt ikke de sunne oppskriftene jeg leter etter :)

Skrevet

De lagde en sjokoladekake med bunn, et slags sjokolde/fløte fyll også krem på toppen. Selvsagt ikke de sunne oppskriftene jeg leter etter :)

Er så snill jeg vet du ;o) He he, neida, men jeg sitter da her.

Prøv denne linken først, for oppskriftene lå nemlig på art og taste:

http://www.artoftaste.no/servlet/region?name=sokOppskriftTidfor&execute=query&a1id=10054940&a1val=&a2id=10054941&a2val=&p_recipe=&a3id=10054943&a3val=Tid+for+mat&a4id=10133052&a4val=

Skrevet

Eneste jeg kunne finne, som var sjokoladekake var denne:

http://www.artoftaste.no/servlet/region?name=V2_SEKSJON_MAT_SOK_VIS&item=10368707

Men siden jeg ikke så programmet, og det stod ikke noen dato på når de hadde laget de forskjellige rettene, var det litt vanskelig.

Elisabeths kake:

Ingredienser

Bunn:

3 stk små egg

0,50 kopp sukker

2 ss mel

2 ss smeltet smør

1 ss kakao

litt revetappelsinskall

Sjokoladefyll:

3 dl fløte

500 g sjokolade

1 ss usaltet smør

5 ss Grand Marnier

Topping:

3 dl crème fraîche

3 dl fløte

0,50 stk vaniljestang

2 ss melis

1 ss cognac

litt smeltet sjokolade

Bunn: Stivpisk egg og sukker til eggedosis. Vend inn kakao, mel og smør. Tilsett revet appelsinskall. Fyll massen i en smurt kakespringform og stek på 180 C i ca 15-20 min.

Avkjøles.

Sjokoladefyll: Kok opp fløte og ha i smør og sjokolade. Sett til side med én gang og rør til sjokoladen er helt smeltet. Når det er litt avkjølt tilsettes Grand Marnier (du kan også bruke Cointreau eller annen appelsinlikør). Sett i kjøleskap til det stivner. Hvis ikke dette begyner å stivne, så pisk det opp før du legger det på kaken.

Topping: Stivpisk fløte og crème fraîche med vaniljefrø og melis. Ha i cognac og litt smeltet sjokolade. Dander denne kremen fint på toppen og drypp striper av smeltet sjokolade over. Sikt litt melis over og ha på et dryss

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1188987002' post='3668408]

Eneste jeg kunne finne, som var sjokoladekake var denne:

http://www.artoftaste.no/servlet/region?name=V2_SEKSJON_MAT_SOK_VIS&item=10368707

Men siden jeg ikke så programmet, og det stod ikke noen dato på når de hadde laget de forskjellige rettene, var det litt vanskelig.

Elisabeths kake:

Ingredienser

Bunn:

3 stk små egg

0,50 kopp sukker

2 ss mel

2 ss smeltet smør

1 ss kakao

litt revetappelsinskall

Sjokoladefyll:

3 dl fløte

500 g sjokolade

1 ss usaltet smør

5 ss Grand Marnier

Topping:

3 dl crème fraîche

3 dl fløte

0,50 stk vaniljestang

2 ss melis

1 ss cognac

litt smeltet sjokolade

Bunn: Stivpisk egg og sukker til eggedosis. Vend inn kakao, mel og smør. Tilsett revet appelsinskall. Fyll massen i en smurt kakespringform og stek på 180 C i ca 15-20 min.

Avkjøles.

Sjokoladefyll: Kok opp fløte og ha i smør og sjokolade. Sett til side med én gang og rør til sjokoladen er helt smeltet. Når det er litt avkjølt tilsettes Grand Marnier (du kan også bruke Cointreau eller annen appelsinlikør). Sett i kjøleskap til det stivner. Hvis ikke dette begyner å stivne, så pisk det opp før du legger det på kaken.

Topping: Stivpisk fløte og crème fraîche med vaniljefrø og melis. Ha i cognac og litt smeltet sjokolade. Dander denne kremen fint på toppen og drypp striper av smeltet sjokolade over. Sikt litt melis over og ha på et dryss

TUUUSEN TAKK!!! Det var den :)

Skrevet

Så bra :o)

Den så knallgod ut!

Skrevet

Gi oss gjerne en tilbakemelding på om den var god :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...