Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan ha infeksjon i urinrøret, altså urinveisinfeksjon, men at infeksjonen ikke sitter i selve blæra (som er det vanligste), men i urinrøret.

Jeg har hatt det en gang eller to, og legen ble veldig forskrekket når jeg kunne definere smerten/sviingen til urinrøret og ikke blæra.

Men jeg har hatt UVI så mange ganger at jeg kjenner hver minste krinkel og krok i urinveissystemet mitt....

Det er mange som får UVI i svangerskapet, og det er viktig å få stoppet infeksjonen, fordi du kan få for tidlige rier. HVor langt er du på vei? Ca 30 uker?

Ta en sjekk hs lege i morgen(lever urinprøve)!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284794-urinr%C3%B8ret/#findComment-2286532
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg er enig med Prust. Du kan ha en infeksjon. Ta en urinprøve i morgen tidlig, morgenurin, og lever på legekontoret.

Du kan muligens ha ett lite rift eller sår, så vil du kjenne det på samme måten, men jeg tror ikke det er så vanlig (jeg hadde det hele tiden pga kronisk sykdom, men nå har jeg ikke urinrør lengre)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284794-urinr%C3%B8ret/#findComment-2286538
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Du kan ha infeksjon i urinrøret, altså urinveisinfeksjon, men at infeksjonen ikke sitter i selve blæra (som er det vanligste), men i urinrøret.

Jeg har hatt det en gang eller to, og legen ble veldig forskrekket når jeg kunne definere smerten/sviingen til urinrøret og ikke blæra.

Men jeg har hatt UVI så mange ganger at jeg kjenner hver minste krinkel og krok i urinveissystemet mitt....

Det er mange som får UVI i svangerskapet, og det er viktig å få stoppet infeksjonen, fordi du kan få for tidlige rier. HVor langt er du på vei? Ca 30 uker?

Ta en sjekk hs lege i morgen(lever urinprøve)!

er 34+5... jeg skal til legen på mandag. er det forlenge å vente? går ikke på do noe oftere enn vanlig. og det gjør ikke vondt å tisse, eller kanskje litt av og til i tuppen.. for noen uker tilbake fant de tegn til urinveisinfeksjon, men de trodde ikke det var noe. kjente ikke noe selv heller. dette er ca en mnd siden. kan jo ha gått med det hele tiden då? var hos jordmor i forige uke, hun sa at urinen va helt fin... men tar meg en tur til legen jeg:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284794-urinr%C3%B8ret/#findComment-2286571
Del på andre sider

er 34+5... jeg skal til legen på mandag. er det forlenge å vente? går ikke på do noe oftere enn vanlig. og det gjør ikke vondt å tisse, eller kanskje litt av og til i tuppen.. for noen uker tilbake fant de tegn til urinveisinfeksjon, men de trodde ikke det var noe. kjente ikke noe selv heller. dette er ca en mnd siden. kan jo ha gått med det hele tiden då? var hos jordmor i forige uke, hun sa at urinen va helt fin... men tar meg en tur til legen jeg:)

DU må nesten kjenne selv på kroppen din om du vil gå i dag eller i morgen - eller vente til mandag.

Tror nok ikke det med riene er noen fare når ikke du er "sykere" enn du er.

Jeg gikk med UVI i 5 uker midt i svangerskapet uten å gå til lege (fordi jeg hadde ikke lyst til å ta antibiotika når jeg var gravid) - men da fikk jeg en oppstrammer av legen, når jeg var til vanlig kontroll - at jeg hadde ansvar for flere enn meg selv, og at UVI kunne føre til for tidlig fødsel!

La meg helt flat, tok antibiotika, og infeksjonen forsvant på en dag eller to.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284794-urinr%C3%B8ret/#findComment-2286977
Del på andre sider

Gjest Vekten87

DU må nesten kjenne selv på kroppen din om du vil gå i dag eller i morgen - eller vente til mandag.

Tror nok ikke det med riene er noen fare når ikke du er "sykere" enn du er.

Jeg gikk med UVI i 5 uker midt i svangerskapet uten å gå til lege (fordi jeg hadde ikke lyst til å ta antibiotika når jeg var gravid) - men da fikk jeg en oppstrammer av legen, når jeg var til vanlig kontroll - at jeg hadde ansvar for flere enn meg selv, og at UVI kunne føre til for tidlig fødsel!

La meg helt flat, tok antibiotika, og infeksjonen forsvant på en dag eller to.....

var hos både lege og jordmor i dag. litt eggehvite i urinen men ikke noe merkbart. kunne være begynnelse på UVI men var vansklig å si. skulle følge med.mente også at det kunne være sammenhegn med avføringsvansker, fikk beskjed om å ta avføringsmiddel. men kjenner stikkingen/svie i dag også... fosteret ligger lavt men har det bra. vokser fint.. så jeg få følge med om det utvikler seg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284794-urinr%C3%B8ret/#findComment-2287493
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...