Gjest Fortvilt, frustrert, sur og tverr Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg er en dame på snart 32 år. For 2 uker siden fikk jeg veldig vondt i magen. Etter 2 dager med denne magen oppsøker jeg fastlegen min som tar blodprøver og urinprøve. Blodprøvene viser seg å være helt fine, og urinen viser litt tegn til bakterier, men ikke nok til behandling. Jeg reiser derfor på jobb og piner meg gjennom 4 dager. Men dette er uholdbart og magen er tydelig hoven, så jeg oppsøker legevakt. Der blir det spurt om jeg har feber, noe jeg straks svarer nei på da jeg selv ikke merker noe til det. Damen ser skeptisk på meg og tar tempen på meg, og ja da. 38,7. De tester urin og tar nye blodprøver, før jeg legges inn på sykehuset. Her tar de enda mer blod og feberen ligger på ca 38,5. Urinprøven viser at jeg har litt blod i urinen, men ikke mye. Alle andre prøver er fine. De sender meg på Ct, men de ser ingenting galt. Så de tar meg på ultralyd, uten at de finner noe der heller. Etter et døgn med faste blir jeg da til slutt skrevet ut med, God bedring og ta kontakt hvis tilstanden forverrer seg. Jeg ligger i stresslessen med dyne på og skal ta tempen som viser seg at er ødelagt. Jeg drar ut for å kjøpe nytt og det viser 39,2... Skeptisk ja, kan det være noe feil med termometeret? Min mann kommer hjem og jeg tester temperaturen hans, men den er helt fin. Hans bror kommer på besøk, og han har heller ikke feber. Og meg igjen, hmmm, 39,5... Jeg avventer litt. Morgen tempen dagen etter vider 39,5. Jeg tester på m annen min igjen, men han har ikke feber. Hmmm. Han drar på jobb, og litt senere tester jeg tempen igjen. 39,9 Da blir jeg redd. Når jeg ikke føler noe særlig til feberen når den er så høy, vil jeg da merke det vis den kommer opp i 41 eller høyere? Jeg ringer derfor avdelingen jeg lå på og blir beordret inn igjen. Når jeg ankommer er viser temperaturmåleren 37,9 , men de sier de ser jeg har høyere feber på øyne og på varmen jeg holder på kroppen. De tester for blod i avføring, men det har jeg ikke, urinen viser fremdeles litt blod, - ikke er jeg gravid heller, De titter i vagina, men ser ingen feil. Legen ser oppgitt på meg å sier jeg kan reise hjem igjen, og nå begynner jeg å kjenne frustrasjonen. Når hun fyller i noen papirer ved utgangen mens vi venter på taxi, begynner jeg å svette. Hun spør om det går bra med meg, hvorpå jeg svare: " I følge deg så" før jeg går ut å venter på drosjen. Magen er fremdels hoven, og vond på ulike områder. I bilen sender jeg mail til min mann om at jeg snart ikke orker å gå til flere leger snart siden de ikke klarer å finnne ut noe som helst, at jeg får reise til Kina eller noe sånt i stedet.... Når jeg kommer hjem igjen er tempereaturen 39,2 Utover kvelden stiger den og ender på 40,3. - Det hjem jeg har referert til er hos min svigermor. Dagen etter reisen jeg hjem til mitt hjem, og dette viser seg å bli en stor påkjenning, for endelig hjemme viser tempen 40,7 og den ligger lenge på over 40, den høyeste målingen jeg har tatt endte på 40,9.. Da jeg ikke kan leve på luft og vann, ( selv om det har virket sånn de siste dagene) så bestiller jeg time til fastlegen min. Jeg åpner her med at jag ikke regner med hun skal finne ut hva som feiler meg, men jeg trenger en sykemelding, slik at jeg får sykepenger i tide hvis dette fortsetter. Og i dag, med morgen temp på 39,5 besøkte jeg legen, fikk min sykmelding, uten å vite noe mer om hva som feiler meg. Annet enn feber og fremdeles litt blod i urinen da... Kan noen fortelle meg hva dette kan være? Hva kan jeg gjøre? Mannen min mistet sin sønn i fjor, og mister snart sin 90 år gamle mor som nylig har hatt et alvorlig slag, og nå er han redd for å måtte miste meg også til døden.. Han er redd for at det er en type kreft, noe legen sier at det tar de ikke en gang prøver av når jeg er så ung... hvor lenge må jeg gå med dette?? Hva er i veien med meg??? Ta to parasett og god bedring??? Magen er jo så hoven at jeg ikke kan gå i annet enn i joggbukser... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284795-feber-og-hoven-mage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.