Gjest Mamut Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei, Jeg sliter med noe som hudlegen kaller bitt fra fuglelopper. Jeg får små røde flekker som klør i 1 dag og deretter utvikler seg til noe som ligner en kvise. Dette har jeg i ukesvis på armer, rundt ved kjønnshårene, ben og i armhuler. Deretter blir det borte noen uker, før jeg får det tilbake igjen. Slik pågår det året rundt. Etter å ha lest litt om dette på nettet har jeg oppfattet det slik at dette egentlig bare skulle være et problem på enkelte tider av året. Derfor så lurer jeg på om dette kan være noe annet enn fugleloppe bitt? Har du noen tips om hva dette kan være? Og om det er fugleloppe bitt er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet? Mvh Frustrert 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284801-fuglelopper/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei Mamut ! Forstår at du er frustrert. Sånne ting som stadig kommer tilbake og som man ikke finner noen forklaring på er ikke så morsomme. Når det gjelder fuglelopper, er jo det noe som forekommer først og fremst på ettervinter eller tidlig vår, da klekkes de i fuglereder under mønet, kommer seg ned på bakken og deretter inn gjennom åpne soveromsvinduer . Iløpet av natten vandrer de rundt på tilgjengelige deler av menneskekroppen og bittene finnes om morgenen i grupper på 3-5 stk.. De forsvinner igjen i løpet av dager-uker. Fuglelopper unngår man ved å fjerne gamle fuglereder og dessuten holde soveromsvinduene stengt om dagen + husdyr som katt og hund ute av soverommet. Dine utslett høres ikke ut til å oppføre seg som loppestikk. Kan være andre insektstikk, men skjønner ikke hva det skulle være. En form for hårsekkbetennelse ("follikulitt") kan være mulig men heller ikke dette passe helt. Kanskje du må få en annen hudlege til å se på deg når du har helt ferske utslett ? Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284801-fuglelopper/#findComment-2287861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.