Gå til innhold

Hvor lett/vanskelig er det å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Mann 27 og Kvinne 21

Hei, Av og til innleder jeg og kjæresten sex-akten med samleie uten prevensjon. Samleiet fullføres med prevensjon (kondom) ved utløsning. Kjæresten bruker ikke p-piller. Av og til kommer en til to dråper med lys væske til syne i utgangen av urinrøret på penis i god tid før utløsning (e.g. ved masturbering) - er dette sæd? Av mangel på kunnskap om hvor lett/vanskelig det er å bli gravid, beskrev jeg ovenstående for om muligens få en kommentar på hvor sannsynlig en slik praksis (samleie uten prevensjon uten utløsning) kan resultere i graviditet. Videre vil jeg sette pris på forslag til artikler/informasjon som kan belyse og ekspandere rundt dette området. På forhånd vil vi takke for hjelpen! Mann 27 og Kvinne 21

Fortsetter under...

Jeg har ingen artikler å vise til, men det er 100% sikkert at det er mulig å bli gravid av aktiviteten du beskriver. Det er blant annet flere som har skrevet på forumet her før om at de har blitt det. Det kan godt være sædceller i den væsken som kommer ut selv om det ikke er en utløsning.

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke du kan få et konkret svar på ditt spørsmål. Man vet at det kan forekomme sædceller i det sekret som kommer ut før ejakulasjonen. Sædceller kan i riktig miljø med rett temperatur og andre forhold overleve i flere dager og kan gjemme seg i små krypter og ganger. Beretninger om graviditeter oppstått uten ejakulasjon foreligger som anekdoter, men det er ikke noe man kan lage statistikk på. Jeg har søkt i tilgjengelig litteratur uten å finne opplysninger. Så jeg må bli deg svar skyldig. Vennlig hilsen Mette H Moen

Annonse

Gjest Vekten87

den blanke væsken er mannens"glidemiddel" det er i hovedsak ikke sæd, men kan inneholde det.. det varierer fra persomn til person hvor lett / vanskelig de blir gravid, selv om han ikke har hatt utløsning, kan det komme litt sæd ut av penis. så det sikreste hvis dere ikke ønsker graviditet, er å bruker kondom eller annen beskyttelse..

her er litt forskjellig som du kan titte på, (har ikke lest gjennom det så vet ikke om det er noe bra info)

http://no.wikipedia.org/wiki/Samleie#Avbrutt_samleie

http://www.kvasir.no/nettsok/searchResult.html?searchExpr=samleie+og+utl%F8sning&searchRegion=country

http://www.google.no/search?hl=no&q=samleie+&meta=

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...