Gå til innhold

HASTER: Hvordan fjerne tisseflekk fra madrass?

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt småbarnsmamma
Skrevet

Oppdaget akkurat at jeg hadde glemt å ta nattbleie på minsten. Madrassen (skumgummi) har en stor våt flekk. Madrassen er helt ny. Er jeg bare nødt til å kaste den nå? Vi har ikke stpr nok vaskemaskin....

Flekken er fortsatt våt, så om noen her har gode råd å komme med?

På forhånd takk!

Skrevet

Det er ingen som vasker madrassen i vaskemaskina! Det tørker jo og om du vasker flekken med litt mildt såpevann og lar det lufttørke etterpå så er madrassen like god. Bruk gjerne et håndkle og klem skikkelig ned i madrassen for å suge opp vannet så den tørker fortere.

Skrevet

Tiss er vel sterilt, så bakterier skal du ikke bekymre deg over. Jeg tror de færreste har plass til en madrass i vaskemaskinen. Vask overflaten og luft den godt i frisk luft.

Skrevet

Jeg har brukt potetmel dersom flekken fremdeles er våt, og så støvsugd dette opp.

Deretter vasket med lunket såpenvann,. n, og skylt med rent vann etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...