pekkaline Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Hvorfor mister kua kjønnet når kjøttet selges-serveres? Har bare hørt om kalvesteik og oksesteik.... Snakk om diskriminering! *ehh* 0 Siter
Sofline Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Hehe... det samme har jeg tenkt over. Før trodde jeg faktisk bare det var okse man spiste, og at kua gikk tapt eller til hundemat. Men kusteik høres jo ikke akkurat like godt ut, sikkert en vanesak. Det er litt lettere i Danmark. Her betyr okse storfe, en ku kan med andre ord også kalles okse i levende live. 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. september 2007 Forfatter Skrevet 5. september 2007 Hehe... det samme har jeg tenkt over. Før trodde jeg faktisk bare det var okse man spiste, og at kua gikk tapt eller til hundemat. Men kusteik høres jo ikke akkurat like godt ut, sikkert en vanesak. Det er litt lettere i Danmark. Her betyr okse storfe, en ku kan med andre ord også kalles okse i levende live. Man kunne jo også kalt det storfesteik da 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 I butikken eller hos slakteren kalles gjerne kjøttet storfe - nettopp fordi det vel så ofte er ku som okse. 0 Siter
Sofline Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Man kunne jo også kalt det storfesteik da Ja, det høres litt lekrere ut. 0 Siter
morsan Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 I butikken eller hos slakteren kalles gjerne kjøttet storfe - nettopp fordi det vel så ofte er ku som okse. Jeg hørte om en som hadde lurt på hav dette stårrfe-kjøttet var for noe, vanskleig å skrive dette, men han uttalte det altså med helt feil trykk, mer som om du skulle sagt "storke-kjøtt". Etter det klarer jeg ikke å lese om stor-fe uten å høre for mitt indre stårrfe...;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Jeg hørte om en som hadde lurt på hav dette stårrfe-kjøttet var for noe, vanskleig å skrive dette, men han uttalte det altså med helt feil trykk, mer som om du skulle sagt "storke-kjøtt". Etter det klarer jeg ikke å lese om stor-fe uten å høre for mitt indre stårrfe...;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.