Gå til innhold

Er ikke dette nokså patetisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var ute og mente at Marta Louise ikke var mentalt frisk pga engleskolen, og nå dette. Syns han virker desperat etter å få komme i avisa jeg....

''Han var ute og mente at Marta Louise ikke var mentalt frisk pga engleskolen,''

Hehye, han var vel neppe helt alene om å tenke litt i de baner. Men Geelmuyden sa det litt mer humoristisk da han sa "Jeg har selv bodd i Märthas hus i Lommedalen i mange år, og ikke visste jeg at det var så mye fleinsopp i nabolaget. "

;-)

Gjest Multippel
Skrevet

''Han var ute og mente at Marta Louise ikke var mentalt frisk pga engleskolen,''

Hehye, han var vel neppe helt alene om å tenke litt i de baner. Men Geelmuyden sa det litt mer humoristisk da han sa "Jeg har selv bodd i Märthas hus i Lommedalen i mange år, og ikke visste jeg at det var så mye fleinsopp i nabolaget. "

;-)

Joda men mannen er fra Sverrige:-) Hvorfor få en hel side på denne uttalelsen:-) hvorfor bry seg:-)

Dessuten tror jeg Marta er helt frisk! Ikke at jeg er en new ager, men jeg tror sansning kan være mye forskjellig. Hva slags språk man bruker i forhold til det er mer likegyldig for meg:-)

Skrevet

Åhhhh, temptation! ;)

Jeg må vente ti over helga når eksen har overtatt ungene. Dersom jeg kjøper boka i dag, blir jeg sittende med den til jeg har lest den ut. :)

Det kan nok være lurt å vente til du er alene, ja.

Skrevet

Huff, ja dette var patetisk.

Jeg har ikke lest Stieg Larsson (ennå), men kanskje jeg skal gi meg i kast med det? Guillou har jeg velk bare lest en bok av, tor jeg, med Carl hamilton. Litt spnn bob-bob-bob - litt vel macho for meg.

Stieg Larson er underholdende, men litt oppskrytt. Du må ta bøkene for det de er - god krim, men ikke stor litteratur. Språket er litt flatt, og det er litt for mange tilfeldigheter i plottet til å kalle dem geniale.

Skrevet

Stieg Larson er underholdende, men litt oppskrytt. Du må ta bøkene for det de er - god krim, men ikke stor litteratur. Språket er litt flatt, og det er litt for mange tilfeldigheter i plottet til å kalle dem geniale.

*S* Fint med litt motvekt til de andre også! :-)

Hva liker du best når det gjelder krim, da?

Jeg liker bl a Minette Walters, Agatha Christie, Mankell, Ruth Rendell, Sue Grafton, Karin Fossum, som jeg kommer på i farta.

Skrevet

Åh, takk - jeg satt litt undrende igjen etter å ha lest den første og har absolutt ingen hast med den andre (selv om jeg nok sikkert vil lese både den og senere utgivelser). Bittelitt hypet?

Skrevet

*S* Fint med litt motvekt til de andre også! :-)

Hva liker du best når det gjelder krim, da?

Jeg liker bl a Minette Walters, Agatha Christie, Mankell, Ruth Rendell, Sue Grafton, Karin Fossum, som jeg kommer på i farta.

Favorittene er Agatha Christie og P.D. James.

Liker også godt Mankell og Liza Marklund, selv om begge har en tendens til litt for mye å ligne seg selv etterhvert (lignende plott).

Husker ikke i farta hvilke andre jeg liker, men det er nok flere, selv om svært mange er bare halvgode (men underholdende likevel).

Skrevet

Åh, takk - jeg satt litt undrende igjen etter å ha lest den første og har absolutt ingen hast med den andre (selv om jeg nok sikkert vil lese både den og senere utgivelser). Bittelitt hypet?

Ja, synes nok de er litt hypet, ja.

Skrevet

Favorittene er Agatha Christie og P.D. James.

Liker også godt Mankell og Liza Marklund, selv om begge har en tendens til litt for mye å ligne seg selv etterhvert (lignende plott).

Husker ikke i farta hvilke andre jeg liker, men det er nok flere, selv om svært mange er bare halvgode (men underholdende likevel).

PD James har jeg også lest en del av for lenge siden, men ikke Marklund.

De siste par årene har jeg hatt skikkelig Minette Walters-dilla! :-)

Gjest Persille
Skrevet

Den andre var mye bedre - og mye mer spennende :)

Skrevet

PD James har jeg også lest en del av for lenge siden, men ikke Marklund.

De siste par årene har jeg hatt skikkelig Minette Walters-dilla! :-)

Husker jeg leste flere Minette Walters for noen år siden, men ikke helt hvordan de var - får vurdere å plukke opp en av de nyeste pocket'ene :-).

Skrevet

Enig. Men jeg syntes den siste var den absolutt beste, også språkmessig. Det kan være at oversettelsen forflater noe.

Skrevet

Enig. Men jeg syntes den siste var den absolutt beste, også språkmessig. Det kan være at oversettelsen forflater noe.

Har ikke lest den siste ennå, er ikke så glad i å lese svensk...

Skrevet

Har ikke lest den siste ennå, er ikke så glad i å lese svensk...

Prøv. Jeg var også skeptisk, men hadde fått den i gave, så jeg syntes jeg måtte prøve, og det gik veldig bra. Eneste bivirkningen var at jeg begynte å snakke svensk til gubben....

Skrevet

Prøv. Jeg var også skeptisk, men hadde fått den i gave, så jeg syntes jeg måtte prøve, og det gik veldig bra. Eneste bivirkningen var at jeg begynte å snakke svensk til gubben....

Da jeg studerte fantes en del av lærebøkene ikke på norsk, men på engelsk og svensk. Jeg valgte først å kjøpe på svensk, i den tro det var lettere å lese enn engelsk. Men fant fort ut at det var tungt, og at jeg foretreakk å lese engelsk fremfor svensk.

I den grad jeg har prøvd meg på svensk siden har det vært fordi jeg ønsket å lese stor litteratur på originalspråket (Lagerlöf, Fröding, Strindberg), usikker på om jeg gidder i forbindelse med en krim...

Kjøper den neppe på svensk, men om jeg får den får hånden har du kanskje motivert meg for å prøve :)

Skrevet

Det er ikke så rart at Stieg Larsson ikke har solgt så mye som Guillou da, Guillou har jo skrevet over 20 bøker, mens Stieg Larsson har kommet med 3...

Og han er vel omtrent den eneste som slakter ham også. Misunnelse tror jeg er stikkordet her ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...