Gå til innhold

hva gjør vi nå da?

Anbefalte innlegg

Gjest vilflytte
Skrevet

Vi har funnet en bolig som vi har så imari lyst på, men problemet er at reisevei til jobb vil bli en og en halv time. Det vil jo kunne la seg gjøre i en overgangsperiode, men kan vi kjøpe boligen, og satse på at vi får jobb nærmere etterhvert? Arbeidsområdene våre finnes overalt. Hvordan gjør man det egentlig når man flytter? Pleier man å skaffe seg jobb først? Vi har jo funnet _Huset_ !!! :o)

Skrevet

Halvannen time en vei? Jeg hadde aldri orket 3 timers reising hver eneste dag... Det er bare dere som avgjøre hva dere vil. :o)

Gjest vilflytte
Skrevet

Halvannen time en vei? Jeg hadde aldri orket 3 timers reising hver eneste dag... Det er bare dere som avgjøre hva dere vil. :o)

Det er ingen permanent løsning, men vi er nødt til å beholde jobben intil vi evt. finner en ny jobb. Hva gjør folk som flytter ut av Oslo og ut på landet egentlig! *oppgitt*

Skrevet

Dersom dere jobber i yrker som det er behov for "overalt", så hadde jeg tatt sjansen og flyttet. Dere kan jo evt. ta noen telefoner og forhøre dere om behovet for arbeidskraft i nærmiljøet.

I en overgangsperiode går det an å ha lang reisevei :-)

thuva1365380402
Skrevet

Det er ingen permanent løsning, men vi er nødt til å beholde jobben intil vi evt. finner en ny jobb. Hva gjør folk som flytter ut av Oslo og ut på landet egentlig! *oppgitt*

Vi flyttet fra Vestfold til Akershus i fjor. Vi bor på "landet" og mannen har ca. 1 time til jobben i Oslo hver dag. Først 30 min med tog og så t-bane. Men vi ønsket ikke å bo i Oslo, altfor dyrt og mine barn skal ikke vokse opp i en storby.

Så bare trå til å kjøpe drømmehuset dere, jeg dagpendlet i 6 år med over 2 timer en vei. Alt går for en periode.

LYkke til.

Skrevet

Har dere barn? Har dere flexitid? Dersom svaret er nei på begge, går det helt bra å reise 3 timer pr. dag. Dere kan sove, lese bøker, tenke, planlegge osv. mens dere reiser. Når man reiser kollektivt, må man være forberedt på at det kan forekomme forsinkelser.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har hatt omtrent så lang arbeidsvei selv, og det er utrolig utmattende. Det er tross alt tre timer hver dag uansett vær og føre. Men er det i en overgangsfase som ikke varer så lenge, og dere har yrker der dere forholdsvis raskt kan få jobb på det nye stedet hadde jeg ikke stusset.

Skrevet

Jeg har en og en halv time til jobb nå, og det går helt fint. Står opp tidlig, slik at jeg kommer meg tidlig hjem. Det er jo litt slitsomt i lengden, men for en overgangsperiode går det nok bra. Jeg skal være i den jobben i to år.

Gjest vilflytte
Skrevet

Jeg har en og en halv time til jobb nå, og det går helt fint. Står opp tidlig, slik at jeg kommer meg tidlig hjem. Det er jo litt slitsomt i lengden, men for en overgangsperiode går det nok bra. Jeg skal være i den jobben i to år.

Kjører du bil i 1,5t, eller tog? Jeg lurer på hva jeg skal velge. Utenom rushtid tar det 50min men jeg vet ikke hvor mye mer tid jeg må beregne i rushen. Regner med jeg kan prøve å kjøre før rushen om morgenen iallefall. Ellers blir det tog og da vil total reisetid bli 90min

Skrevet

Kjører du bil i 1,5t, eller tog? Jeg lurer på hva jeg skal velge. Utenom rushtid tar det 50min men jeg vet ikke hvor mye mer tid jeg må beregne i rushen. Regner med jeg kan prøve å kjøre før rushen om morgenen iallefall. Ellers blir det tog og da vil total reisetid bli 90min

Bor ikke på østlandet jeg da, så har ikke mulighet til tog og slikt. Jeg kjører bil i en time, og så en halvtime med ferge. Pluss en liten spasertur etter det. :)

Skrevet

Hvis dere kan få jobb der dere vil flytte til, er det vel bare å flytte? Det går jo gjerne noen måneder før man overtar huset, og i mellomtiden er det bare å søke jobber. Noen måneder med pendling går sikkert greit, men jeg ville ikke basert meg på at begge to skal ha 3 timer reising pr dag. (Hvis ikke dere kan reise sammen, da, så kan dere prate osv.)

Gjest vilflytte
Skrevet

Hvis dere kan få jobb der dere vil flytte til, er det vel bare å flytte? Det går jo gjerne noen måneder før man overtar huset, og i mellomtiden er det bare å søke jobber. Noen måneder med pendling går sikkert greit, men jeg ville ikke basert meg på at begge to skal ha 3 timer reising pr dag. (Hvis ikke dere kan reise sammen, da, så kan dere prate osv.)

Vi _vet_ ikke om vi vil få jobb der, men vi vet at det finnes mange arbeidsplasser, så før eller siden vil det vel bli stilling ledig...

Skrevet

Vi _vet_ ikke om vi vil få jobb der, men vi vet at det finnes mange arbeidsplasser, så før eller siden vil det vel bli stilling ledig...

Det er vanskelig for andre å vurdere det. Noen yrker er så spesielle at man finner jobb først og flytter etterpå, men er man f.eks. lærer, lege, sykepleier, snekker, elektriker osv. kan man finne hus først og jobb etterpå. For en familie med barn, vil jeg si det er utenkelig at begge foreldrene har tre timer reisevei hver dag, men for et par uten barn går det jo på et vis.

Skrevet

Flytt! Er det jobber å få for dere alle steder, ville jeg ikke latt meg skremme av pendling i en periode.

Skrevet

Det er vanskelig for andre å vurdere det. Noen yrker er så spesielle at man finner jobb først og flytter etterpå, men er man f.eks. lærer, lege, sykepleier, snekker, elektriker osv. kan man finne hus først og jobb etterpå. For en familie med barn, vil jeg si det er utenkelig at begge foreldrene har tre timer reisevei hver dag, men for et par uten barn går det jo på et vis.

Jeg kjenner et par som har så lang reisevei begge to. Det fungerer fint for dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...