Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat begynnt å ta p-pillen Diane for ca.2 uker siden. Begynnte som det sto på pakken på menstruasjonens første dag. Nå har jeg hatt menstruasjon i over to uker snart, og det virker ikke som det har tenkt å stoppe. Er detter normalt??? Var også ganske kvalm de første dagene jeg tok pillene. Må også si at jeg har brukt samme p-pille tidligere uten slike problemer i 8 år. Har nå hatt et opphold på 1 år. Kan det ha noe med saken å gjøre? Det tok nesten 1 år før jeg fikk tilbake mensen etter at jeg sluttet med p-pillene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28492-p-piller-og-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært borti noe lignende. Jeg begynte på Diane, men måtte av forskjellige årsaker slutte etter bare en måned. Jeg ventet 2 måneder før jeg kunne begynne igjen. Jeg tok da første pille på første mens-dag som man skal. Men jeg sluttet aldri helt å blø. Jeg ble ferdig med det første brettet i går, og skal liksom ha en ny menstruasjon i dag, men jeg har jo ikke sluttet med den forrige! Dessuten blør det mye mer under og etter jeg har hatt sex. Lurer på om dette er farlig!!??! Jeg er litt bekymret, men jeg tenker at det bare er forstyrrelser i forbindelse med pillene, særlig fordi jeg begynte, sluttet og begynte igjen. Bør jeg gå til en gynekolog? Jeg vet jeg ikke har noen sykdommer, så det kan ikke være noe sånt heller. Jeg har ikke følt meg uvel eller hatt noe vondt.

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig med slik blødning på p-pille, hvis det ikke gir seg bør du få en sjekk at alt er i orden.

Hvis man ikke får mensen tilbake 3 måneder etter man har sluttet med p-pille, bør man få en sjekk av hormonene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...