Gå til innhold

Interessert i kattens atferd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to skogkatter hjemme, og de er to fantastiske skapninger som vi har integrert som familiemedlemmer. Vi tar dem med på alt, og de er utrolig hengivne og kjærlige i gjengjeld.

men så lurer jeg litt på dette med atferd og kroppspråk, da. Noen som har noen gode nett-linker her, som går litt utver det "generelle"? Er f.eks interessert i å vite hvorfor katten, som har hoppet opp i fanget, snurrer rundt til stadighet når den står i fanget og blir kost med? De setter veldig ofte rumpa mot meg, og der står de og svaier og maler....Betyr det noe spes det med rumpa mot ?

Spennende, dette. Flere som syns det? :)

Gjest appalusa
Skrevet

Jeg har lært at katten snur rompa mot deg fordi den underkaster seg deg. Du er den som gir den mat og hus og derfor er den avhengig av deg. Det fikk jeg ihvertfall forklart av en som kjenner til dyr og sånn!

Skrevet

Jeg har lært at katten snur rompa mot deg fordi den underkaster seg deg. Du er den som gir den mat og hus og derfor er den avhengig av deg. Det fikk jeg ihvertfall forklart av en som kjenner til dyr og sånn!

Jøss, interessant! Det har irritert meg litt at kattene mine alltid må snu seg med rompa mot fjeset mitt når de skal legge seg på fanget mitt *æsj* Nå skjønner jeg at jeg heller bør føle meg beæret ;)

Skrevet

Katter er veldig interessante! Husker jeg fant en bok om kattens språk en gang, som jeg desverre ikke har kjøpt ennå. Husker bare at det er et bilde av en rød katt som stryker seg mot et menneskeben på den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...