Gå til innhold

Trekiste - male den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har arvet en trekiste av mormoren min. Den er helt plain i tre (furu tror jeg) og kanskje litt kjedelig. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å sprite opp kista? Har tenkt på å male den, men tror det blir kjedelig med bare en farge. Hva med noe mønster av noe slag i tillegg? Isåfall, hvordan gjør jeg det?

Skrevet

Kjøp en hobbymalebok. Da kan du få idéer og evt. mønstre :)

Skrevet

Er kisten gammel? Da bør du absolutt ikke gjøre noe som helst med den - den bør få se ut som den er ment til å se ut!

Gjest for sikkerhets skyld
Skrevet

Hvis den er gammel, har den en mye større verdi slik den er, og man har også et visst moralsk ansvar å ta vare på antikviteter. Spør i såfall først om det er andre arvinger som vil kjøpe den av deg, slik at det gis en sjanse for å ta vare på den, og så kan du bruke pengene til å kjøpe deg en ny kiste el lign. i det designet du liker.

Skrevet

Jeg sier som de andre - dersom kista er gammel så la den være som den er, da ødelegger du den om du maler den. Min mor fikk malt opp en gammel sendingskurv, dessverre, det har i alle fall forringet verdien veldig og i tillegg har malingen sprukket i bunnen og flasser av på grunn av vannsøl (hun hadde blomsterpotter stående i den).

Skrevet

Er kisten gammel? Da bør du absolutt ikke gjøre noe som helst med den - den bør få se ut som den er ment til å se ut!

Nei kista er ikke spesielt gammel.

Skrevet

Mal den, kanskje med litt gjennomsiktig maling, og lag mønster med sjablong.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...