Gå til innhold

Besøkshjem

Anbefalte innlegg

Gjest besøkshjem
Skrevet

Jeg ble oppringt av barnevernet i dag, og de spurte om jeg kunne tenke meg å ta i mot et barn, slik at vi blir besøkshjem. Jeg ble veldig glad for å bli spurt, og tror vi sier ja.

Har noen erfaringer å dele med meg? Takk for respons.

Skrevet

Jeg har ikke noen personlig erfaringer med det, men en eks-kollega/venninne av meg har en sønn som skal få besøkhjem nå. For henne er det viktig at han får avlastning fra det hun "belaster" ham for nå, da hun går i intens terapi samtidig som hun jobber og er alene-mor. Synes det er bra at du har takket ja til å være besøkshjem. Når vi får mer plass og ressurser håper jeg vi kan gjøre det samme.

Skrevet

Jeg har ikke noen personlig erfaringer med det, men en eks-kollega/venninne av meg har en sønn som skal få besøkhjem nå. For henne er det viktig at han får avlastning fra det hun "belaster" ham for nå, da hun går i intens terapi samtidig som hun jobber og er alene-mor. Synes det er bra at du har takket ja til å være besøkshjem. Når vi får mer plass og ressurser håper jeg vi kan gjøre det samme.

Jeg har vel egentlig ingen råd å komme med annet enn at dere må legge vekt på positivitet for barnet. Jeg har hatt alle mine barn i besøkshjem når jeg har vært periodevis syk (lange perioder), har bare et par dårlige erfaringer.Ellers har menneskene som har åpnet sine hjem for barna mine vært gode, flotte mennesker.

Jeg er så glad og takknemlig for at det finnes slike gode mennesker som vil hjelpe andre som ikke alltid klarer egne livsoppgaver.

Skrevet

ja, har erfaring, jeg ble tvunget til å være i besøkshjem annenhver helg og hver onsdag i to år da jeg var yngre. Var helt idiotisk.

Idiotiske barnevernet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...