Gå til innhold

Problemer etter kjevebrudd

Anbefalte innlegg

Gjest Subbus

For 1 år siden fikk jeg brudd i kjeven etter slag mot ansiktet.

Ble ikke operert, men hadde en stålbøyle sydd fast i underkjeve, samt at hjørnetannen sannsynligvis må rotfylles. Dette var utrolig vondt og ømt, i lang tid.

Etter dette har jeg vært plaget med knaking i kjeveledd, og ved flere tilfeller har kjeven låst seg etterfulgt av store smerter.

Jeg har også dager med smerte i bruddspalten.

Jeg kontfronterte tannlegen som hadde etterkontroll på skaden i 1 år etterpå. Hun sa at dette var kunne skje, og jeg måtte være forsiktig med å tygge hardt, gape høyt da kjeven kunne gå ut av ledd.

Hva mener du om dette?

Jeg skulle gjerne ha dokumentert dette, da jeg skal søke om fritak fra militæret, både pga. skaden og gode jobbtilbud.

Spurte tannlegen om dokumentasjon, men hun "rodde" seg unna.

Hjelp!

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28502-problemer-etter-kjevebrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Problemet fra kjeveleddet kan skyldes skaden direkte eller indirekte fordi kjevenes stilling har forandret seg.

Det er ingen grunn til at en tannlege skal ro seg unna et slik problem. Ta saken opp igjen og be også om at det registreres på trygdekontoret dersom det er snakk om ytelse derfra senere.

Dersom som du bor slik til kunne det være lurt å ta kontakt med en kjevekirurgisk avdeling på et sykehus eller en universitetstannklinikkene våre.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...