Gå til innhold

rotete eller ryddig- medfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en rydde-freak, og det er ikke bare hyggelig det heller skal jeg si deg.

Har prøvd å jobbe med meg selv på det punktet, men får det ikke til:o(

Jeg blir sur og grinete og får en skikklig hodepine når jeg f eks kommer hjem fra jobb og ungene har vært hjemme en time før meg.

Jeg går igang før jeg får tatt av meg yttertøyet. Jeg setter sekker på plass, henger opp barnas jakker, setter sko på skohylla osv. Jeg burde helt sikkert lært barna mine dette i stedet, men jeg bare MÅ gjøre det før jeg får konfrontert de med det. Jeg gjør nok barna mine en veldig bjørnetjeneste av å gjøre dette for dem, de kommer sikkert ikke til å bli noen ryddige mennesker, i og med at jeg gjør alt.

Jeg går konstant rundt med vaskekluten i hånden, støvsuger hver dag og rydder av middagsbordet omtrent før vi er ferdige å spise. Har vi gjester eller på julaften f eks, klarer jeg ikke å la kjøkkenet flyte og maten størkne på tallerknene, det må taes med en gang.

Dette er urtolig frustrerende, jeg er aldri i godt humør føler jeg, alt rundt meg er ett rot!!

Så jheg føler at JEG trenger tips til å ikke være så prippen jeg, kunne tenkt meg å bli litt mer rotete:o)

En liten trøst kanskje, men jeg er akkurat som deg ;)

Vel, en forskjell er det: Jeg har lært ungene at de får ta sitt eget rot selv;)

Skrevet

En liten trøst kanskje, men jeg er akkurat som deg ;)

Vel, en forskjell er det: Jeg har lært ungene at de får ta sitt eget rot selv;)

Jeg sitter og lurer på om jeg skal innføre at de tar opp matboks og drikkeflaske fra sekken og setter det på kjøkkenbenken når vi kommer hjem fra skolen om ettermiddagen. Burde ikke være helt uoverkommelig det. :o)

Skrevet

Jeg sitter og lurer på om jeg skal innføre at de tar opp matboks og drikkeflaske fra sekken og setter det på kjøkkenbenken når vi kommer hjem fra skolen om ettermiddagen. Burde ikke være helt uoverkommelig det. :o)

Det må de her i huset, men vi har jobba med saken for å si det sånn;)

Fortsatt hender det at jeg må minne dem på å ta ut av sekkene sine - og de får ikke gå og leke før de har ordna det!

Skrevet

Det må de her i huset, men vi har jobba med saken for å si det sånn;)

Fortsatt hender det at jeg må minne dem på å ta ut av sekkene sine - og de får ikke gå og leke før de har ordna det!

De er flinke når vi kommer hjem altså, sekkene settes på en fast plass i gangen, jakker henges opp og skoene settes i skohylla før de går inn på stua. :o) Men jeg tror jeg skal plusse på matbokser og drikkeflasker også.

Skrevet

De er flinke når vi kommer hjem altså, sekkene settes på en fast plass i gangen, jakker henges opp og skoene settes i skohylla før de går inn på stua. :o) Men jeg tror jeg skal plusse på matbokser og drikkeflasker også.

De høres jo bra ut. Jeg jobber litt med å få minstemor til å sette skoa på plass og lua i hylla. Trengs visst litt mer jobbing med akkurat det ;)

Skrevet

De høres jo bra ut. Jeg jobber litt med å få minstemor til å sette skoa på plass og lua i hylla. Trengs visst litt mer jobbing med akkurat det ;)

Jeg har ropt ungene tilbake i gangen noen ganger, men nå går det av seg selv og det hender de må irettesette meg istedet... *Gremm*

Skrevet

Jeg har ropt ungene tilbake i gangen noen ganger, men nå går det av seg selv og det hender de må irettesette meg istedet... *Gremm*

Hehe, jeg er så ryddig at ungene aldri kommer til å måtte irettesette meg. Gubben får høre det iblant, ja;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...